۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۹۲۵۴۴
وزیر اقتصاد:

رشد اقتصادی باید با عزت و کرامت ملت همراه باشد

وزیر اقتصاد و دارایی با تأکید بر ضرورت فعالیت در جهت رسیدن به رشد اقتصادی،‌ گفت: رشد اقتصادی باید با عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران همراه باشد.
وزیر اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، علی طیب نیا، ظهر امروز در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصتهای سرمایه‌گذاری که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» است، گفت: سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر مبنای درک و شناخت مشکلات، چالشها و آسیب های اقتصاد ایران طراحی شده است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی افزود: هدف از توجه به این سیاستها اصلاحات ساختاری اقتصاد و فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی متمرکز و پایدار است.

وزیر اقتصاد و دارایی با تأکید بر ضرورت فعالیت در جهت رسیدن به رشد اقتصادی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی باید با عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران همراه باشد.

وی در ادامه رشد اقتصادی مستمر و ارتقای توان تولیدی کشور را لازمه برطرف سازی مشکلات اقتصادی جامعه و مردم دانست و تصریح کرد: بدون این مهم تأمین معیشت مناسب، تأمین کرامت و عزت مردم محقق نمی شود.

طیب نیا با بیان اینکه بدون رشد اقتصادی با فقر و نابرابری نمی توان مقابله کرد، اظهار داشت: دست یابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت راهبردی برای نظام ایران انتخاب شده است.

وی گفت: در سایه اقتصاد مقاومتی تلاش می شود از فرصتهای موجود در عرصه بین الملل بیشترین بهره برای رفاه بیشتر مردم بهره برداری شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی باید درون زا باشد، خاطرنشان کرد: با استفاده از همه فرصتها و قابلیتها و در سایه رشد پایدار باید اشتغال مولد فراهم کرد و در این راستا عدالت را برقرار ساخت.

طیب نیا با اشاره به اینکه کشور از منابع طبیعی، نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با استفاده از این سرمایه ها و استفاده از تعاملات خارجی می توان سرمایه لازم و دانش فنی را برای تولید بهتر و بهره ور تر فراهم کرد و در جهت رشد اقتصادی گام برداشت./202/9459/ب1

ارسال نظرات