۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۵۱۰
امام جمعه سراب:

مجلس و دولت روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کنند

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مضحک و سبب سوء استفاده دشمن شد، گفت: مجلس و دولت روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کنند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: انتخابات در ایران اسلامی از حساسیت خاص و اهمیت دو چندانی برخوردار است، بنابراین روند اجرای آن باید دقیق و حساب شده باشد.

وی با شرم آور خواندن روند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به علت ضعف قانون، تصریح کرد: این روند سبب تمسخر نظام شد به طوری که سایت‌ها و ماهواره‌های دشمن از آن بهره برداری کردند، البته در برخی موارد این افراد به صورت تعمدی از سوی دشمن تشویق می شوند تا بهانه ای برای تبلیغات سوء خود علیه نظام اسلامی داشته باشند.

امام جمعه سراب با ابراز امیداوری در رفع این نقص بزرگ از سوی مجلس و دولت، گفت: این مشکل باید رفع شود تا شاهد چنین اوضاعی در روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نباشیم، همچنین کسانی که اقدام به ثبت نام می کنند لازم است اصل 115 قانونی اساسی را شرایط ریاست جمهوری در آن وارد شده است را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: در این اصل آمده است که فرد باید ایرانی ‏الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد، این صفات که همگی در نسبت با کشور بزرگی همچون ایران باید در اشخاص در حد اعلای خود محرز و مشخص باشند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به توقف تحریم‌های آمریکا به علت انتخابات، اظهار داشت: پیام این عمل این است که انتخابات ایران قانونی و تأثیرگذار است و پیام دوم این است که دشمن برای انتخابات نقشه دارد و ما وظیفه داریم هم در مقابل فتنه دشمن و هم کمرنگ شدن انتخابات به جد ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات در ایران اسلامی نماد مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم است، گفت: آنچه امروز لازمه جامعه ما است دفاع از حاکمیت و رهبری و حمایت از حضور حداکثری مردم است، حضور حداکثری در حقیقت رأی به نظام هست که دشمن از این مسأله ناراضی خواهد بود.

امام جمعه سراب به اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا، افزود: کاندیداهای شورا در حد وظایف قانونی خود شعار دهند و خارج از حدود قانونی خود که موجب تمسخر می شود، حرکت نکنند، کسانی که هدفشان خدمت به مردم و شهر و روستا است باید پای کار بیایند./854/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات