۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۹۲۳۴۸
آیت الله عالمی:

مبانی و برکات زکات تبیین شود/ نقش زکات در توسعه ثروت و اقتصاد

نماینده خبرگان با تأکید بر این که مسؤولان امر باید مبانی و برکات زکات را برای ملت یران تبیین کنند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که حتی یک ممنوع الزکات هم در جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد.
آیت الله عالمی نشست شورای برنامه ریزی و ترویج زکات کشور نشست شورای برنامه ریزی و ترویج زکات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شورای برنامه ریزی و ترویج زکات کشور پیش از ظهر امروز در ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با حضور آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، رؤسای ادارات اجرایی زکات و نمایندگان ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ها، مدیر کل امور اجرایی و دبیر شورای عالی زکات کشور، مدیر کل کمیته امداد و مسؤول اداره زکات استان قم برگزار شد.

آیت الله عالمی در ابتدای این نشست اظهار داشت: بنای پروردگار عالم این است که توسعه رزق داشته باشد و هیچ گاه دوست ندارد که بندگانش به فقر دچار شوند که این موضوع به صراحت در قرآن کریم بیان شده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: خدای عالم سوء استفاده از ثروت را منع کرده و به شدت از ربا خواری مذمت کرده است؛ درباره زکات نیز فرازهایی در قرآن کریم تأکید بر این دارد که نباید از ثروتی که خداوند به بنده می دهد سوء استفاده شود.

وی ادامه داد: بندگان باید ثروت را خودشان استفاده کنند و زکات آن را بدهند تا افرادی که از قافله قدرت ثروت افزایی عقب مانده اند، مثل معلولان و ضعیفان، قافله آن ها هم با اسلام همراه شود که لازمه این همراهی زکات است؛ اگر زکات پرداخت شود دیگر در راه مانده ای نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: نگاه جامع نسبت به زکات و اهمیت آن ضروری است و آنچه تا کنون در اهمیت زکات چه به لحاظ معنوی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی گفته شده بسیار کم بوده است.

وی با بیان این که مطالب بسیار زیادی درباره آثار و برکات زکات در زمینه های مختلف معنوی و مادی برای گفتن وجود دارد، تأکید کرد: ترویج و تبیین این مطالب و آثار و برکات زکات بر عهده این جمع و مسؤولان استانی در امور زکات است.

آیت الله عالمی تصریح کرد: اگر ما زکات را به خوبی در ابعاد مختلف و به معنای حقیقی کلمه تبیین کنیم، بسیاری از مشکلات در زمینه زکات رفع می شود؛ به طور یقین اگر برای کسی موضوع زکات تبیین شده باشد و فهم درستی از آن داشته باشد، دیگر مانع الزکات نخواهیم داشت.

وی در ادامه بیان داشت: باید آثار و برکات زکات و جلوه بخشیدن به مسائل و موضوعات اعتقادی دین را به خوبی تبیین کنیم؛ یکی از برکات زکات در توسعه ثروت و اقتصاد است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید به سمتی حرکت کنیم که حتی یک مانع الزکات در جمهوری اسلامی ایران نداشته باشیم، گفت: ترویج مبانی و مفاهیم زکات از اهمیت بالایی برخوردار است و مسؤولان مربوط به این امر مهم باید آن را برای ملت شریف و متدین ایران تبیین کنند./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات