۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۹۲۱۴۱

آغاز به کار نشست سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران

نشست سراسری مدیران و موسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور با عنوان «نقش حوزه‌های علمیه خواهران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آغاز به کار کرد.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، «نشست سراسری مدیران و موسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور» با عنوان «نقش حوزه های علمیه خواهران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» از امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم آغاز به کار کرد.

در این نشست به ترتیب محمود خالقی معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود‌رضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمد‌رضا زیبایی‌نژاد مسؤول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان و علی طائی‌زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران سخنرانی کردند.

آیت الله مقتدایی فعالان حوزه‌های علمیه خواهران از کارمندان جزء تا مدیران مرکز را در حال انجام عمل صالح توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن مجید وعده بهشت همیشگی را به کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند داده است و این عزیزان باید از این موضوع خوشنود باشند که از ابتدای روز تا پایان ساعت کاری در حال انجام عمل صالح هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری فعالان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند تأثیر زیادی در حضور حداکثری افراد در انتخابات داشته باشند و باعث اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با درخواست از مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران به منظور ارتقاء شخصی در اخلاقیات و معنویات گفت: ما کسانی هستیم که می‌خواهیم حاملان علوم الهی را پرورش دهیم تا در آینده این افراد وارثان پیامبران باشند پس خود باید در جامعه بهترین باشیم.

وی افزود: ابتدای سال سیاست اصلی را ارتقای کیفی و رفع نواقص و کاستی‌ها معرفی کردم، نظام اداری حوزه‌های علمیه خواهران نیاز به بازسازی عمیق دارد، نظرات مدیران و مؤسسان مدارس علمیه را گرفته‌ایم و بناست بر اساس روالی اصول، سیاست‌ها و مبانی تنظیم شود و بر اساس آن‌ها کار شود؛ اصول‌سیاست‌ها و مبانی انجام شده است و به دنبال تدوین و تصویب نظام آموزشی کامل و جامع حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.

محمود خالقی از پیش‌بینی متون آموزشی و برنامه‌های درسی و تنوع در برنامه‌های آموزشی  خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی دقیق علمی که انجام شده است، همه متون آموزشی سیکل ارزیابی شده است، متون عمومی ادبیات عرب و دیگر متون با نظر مسؤولان مدارس در حال ارزیابی است پس بهتر است که مدارس فعالیت‌ها و آموزش‌های متفرقه خود را کنار گذاشته و در راستای سیاست‌های مرکز فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد از فعالیت‌های انجام شده در برنامه‌های پژوهشی گزارشی ارائه کرد و در پایان طائی زاده از خدمات مجازی ارائه شده به استادان و طلاب حوزه‌های علمیه در کوثرنت و کوثر بلاگ خبر داد.

نشست سراسری مدیران و مؤسسات حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور به مدت سه روز در شهر مقدس قم برگزار می شود. /836/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات