۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۹۱۸۴۹
وزیر ایالات در مناطق مرزی پاکستان:

پاکستان برای روابط تجاری با ایران ارزش زیادی قائل است

وزیر ایالات در مناطق مرزی پاکستان گفت: پاکستان برای روابط تجاری بین دو کشور ارزش و اهمیت قائل است.
عبدالقادر بلوچ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالقادر بلوچ وزیر ایالات در مناطق مرزی پاکستان روز گذشته در دیدار با رحمانی فضلی وزیر کشور جموری اسلامی ایران که در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری بود که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت، گفت: گسترش روابط دولت و ملت ایران و پاکستان می‌تواند فضای جدیدی برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور فراهم کند.

وزیر ایالات در مناطق مرزی پاکستان با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان فرصت جدیدی برای دو کشور است، عنوان کرد: برگزاری بیستمین اجلاس این کمیسیون نشان دهنده تلاش دو کشور برای حفظ و تقویت روابط اقتصادی است. پاکستان برنامه 2025 یعنی اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و طی چهار سال گذشته رشد مستمر و پیوسته را تجربه کرده و در اقتصاد کلان توانسته به اهداف خود دست یابد.

عبدالقادر بلوچ با بیان اینکه پاکستان مورد توجه سرمایه‌گذاران بین‌المللی است، گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف نظیر انرژی، زیرساختی، تبادلات تجاری شکل گرفته و ما در برنامه 2016 و 2021 جایگاه ویژه برای ایران در نظر گرفتیم.

وزیر ایالات در مناطق مرزی پاکستان افزود: ما از سرمایه‌گذاران ایرانی استقبال می‌کنیم و برای افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور تا 5 میلیارد دلار تلاش خواهیم کرد.

عبدالقادر بلوچ افزود: برای روابط تجاری نیاز به همکاری بانکی است، گرچه تجارت غیررسمی ممکن است دو کشور را تهدید کند اما با برداشتن موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای می‌‌شود با این خطر مقابله کرد.

وزیر ایالات در مناطق مرزی پاکستان گفت: باید شرایط فعالیت سرمایه‌گذاران و تجار پاکستانی و صدور ویزای آنان تسهیل شود و گذرگاه مرزی جدید بین دو کشور ایجاد شود.

وی افزود: ایجاد گذرگاه مشترک بین دو کشور، بازارهای مرزی، افزایش روابط فرهنگی، ارتباطات دریایی و هوایی تجار، زائران و توریست‌ها نیز دارای اهمیت است که باید به آن پرداخته شود./807/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات