۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۵۷۹
مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه کوثر قزوین خبر داد؛

اعزام ۵۰ مبلغ خواهر در مناسبت های مختلف به مراکز شهری و روستایی استان قزوین

مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه کوثر قزوین با اشاره به فعالیتهای فرهنگی مدرسه علمیه، گفت: در هر مناسبت خاص حدود ۵۰ مبلغ از طرف مدرسه علمیه خواهران به مراکز مختلف شهری و روستایی اعزام می‌شوند.
حوزه علمیه خواهران

ناهید همایون لو، مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه کوثر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در این مدرسه علمیه، گفت: با توجه به اینکه مدرسه علمیه عهده دار نقش آموزشی، ‌فرهنگی و تبلیغی است، اجرای برنامه‌های فرهنگی در آن از نقش مهمی برخوردار است، مدرسه علمیه کوثر نیز در سال گذشته در تمام مناسبتهای مذهبی، فرهنگی و ملی فعالیت فرهنگی و تبلیغی و اعزام مبلغ داشته است.

وی ادامه داد: این مرکز آموزشی در کنار گذراندن درسهای حوزوی دوره‌های تخصصی همچون تربیت مربی قرآن و کودک را برای مبلغان خود برگزار کرده است،‌ زیرا توانمندی علمی و خلاقیت نقشی مهم را در تبلیغ ایفا می‌کند، در سال گذشته 113 طلبه با گذراندن دوره‌های تربیت مربی کودک و نوجوان در مهدها و مراکز پیش دبستانی استان به فعالیت تبلیغی و فرهنگی پرداختند.

همایون لو درباره سایر فعالیتهای واحد فرهنگی مدرسه علمیه کوثر عنوان کرد: مبلغان مدرسه علمیه در سازمانها و ارگانهای مختلف و دانشگاه‌ها حضور یافته و فعالیت هایی از جمله پاسخ به مسائل شرعی و برگزاری نماز جماعت در مدارس دخترانه را انجام می‌دهند، در مجموع در هر مناسبت خاص حدود 50 مبلغ  از طرف مدرسه علمیه خواهران به مراکز مختلف شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه افزود: همچنین در سال گذشته 10 مبلغ برای برگزاری کارگاه تخصصی عفاف و حجاب به مدارس تاکستان اعزام شدند.

مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه کوثر قزوین درباره میزان تأثیر تبلیغ فرهنگی، ابراز داشت: اعزام مبلغ با توان علمی و دارای خلاقیت در مراکز مورد نظر تأثیرگذار خواهد بود، به طوری که در موارد مختلف پس از فعالیت فرهنگی در مناسبتی خاص، مراکز گوناگون برای حضور دوباره از مبلغان دعوت کرده اند، این کار بیانگر تأثیرگذاری و آگاهی نسبت به فعالیت فرهنگی است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی برگزار شده برای طلبه‌ها، عنوان کرد: برگزاری مراسم صبحگاه برای طلبه‌ها و پرداختن به موضوعات گوناگونی همچون سبک زندگی، ورزش و مسائل سیاسی با حضور استادان حوزوی و تحلیلگران سیاسی از جمله فعالیت هایی است که به طور پیوسته در این مدرسه علمیه برای طلبه‌ها برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: روشنگری و بصیرت افزایی طلبه‌ها برای انتخابات، روزشمار انتخابات و همچنین مراسم ویژه ماه مبارک رمضان با همکاری کانون قرآن از جمله فعالیتهای پیش رو برای طلبه‌ها است./۹۵۵/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات