۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۸۱۵۷
فضل الله:

مسؤولان هیچگاه طعم فقر و محرومیت را نمی‎چشند

امام جمعه بیروت از بی توجهی مسؤولان به مشکلات و دردهای مردم به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت که آنان تنها در پی تحقق مصالح خود هستند.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مراسم افتتاح مرکز بهداشتی حضرت زینب(س) در منطقه جویا از افزایش مالیات در لبنان انتقاد کرد و گفت: مالیات در همه کشورها وجود دارد اما مشکل در لبنان این است که علیه فقرا و خانواده های کم درآمد اعمال می شود و ثروتمندان از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی افزود: مالیات در سایر کشورهای جهان در خدمت قشر فقیر و کم درآمد است اما در لبنان به جیب فاسدان و مفسدان روانه شده و از سوی گروه های سیاسی هدر می رود.

حجت الاسلام فضل الله از افزایش مشکلات در لبنان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: در حالی که مردم لبنان با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کنند، مسؤولان زندگی متفاوتی دارند و هیچگاه طعم سختی و مشکلات را نمی کشند. 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: بر این اساس است که مسؤولان نه درباره شیوه خدمت به مردم و ارائه بهترین پروژه اختلاف نظر دارند، بلکه درباره مسائلی به بحث می پردازند که خدمات به آنان را بیشتر کرده و جایگاهشان را افزایش دهد.

وی خاطرنشان ساخت که تعطیلی قانون های مهم و به تصویب نرسیدن آنها نیز به دلیل مصلحت طلبی بیشتر از سوی گروه های سیاسی صورت می گیرد و تا زمانی که مصالح آنها محقق نشود، از تصویب قانون خودداری می کنند.

امام جمعه بیروت زندگی کریمانه را حق همه لبنانی ها توصیف کرد و ادامه داد: طبقه سیاسی کشور به ترویج طایفه و مذهب گرایی پرداخته و شهروندان را از یکدیگر می ترساند و بدینوسیله در حال فریب دادن مردم هستند./980/ب902/د

 

ارسال نظرات