۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۸۷۸۲۹
مفتی مصر:

سوء استفاده از آموزه‌های دین از زمان خوارج آغاز شد

مفتی مصر خاطر نشان کرد که خوارج اولین کسانی هستند که با شعار «لا حکم الّا لله» از مفاهیم اسلامی سوء استفاده کردند.
شیخ شوقی علام مفتی  مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر با حضور در برنامه «حوار المفتی» تاکید کرد که قانون اساسی این کشور به مرجعیت شریعت اسلامی در امور قانونی اشاره کرده است بنابراین قوانین مصر نشأت گرفت از شریعت اسلامی است.

علام افزود: گروهک‌های تروریستی و خشونت‌طلب مدعی اجرای دستورات دین هستند درحالیکه این کلام سخن حقی است که اراده باطل از آن شده است. مفاهیم دینی و آموزه‌های اسلام مورد سوء استفاده این گروه‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به ریشه تاریخی سوء استفاده از شریعت اسلامی خاطر نشان کرد: خوارج اولین کسانی بودند که در زمان خلافت علی‌بن‌ابیطالب (ع) با به نیزه کردن قرآن و فریاد «لا حکم الّا لله» مدعی اجرای شریعت اسلامی شدند.

مفتی مصر ادامه داد: شیوه تمامی گروه‌های تروریستی که ایجاد ناامنی در جامعه اسلامی را هدف قرار دادند آن است که از آموزه‌های دینی سوء استفاده می‌کنند تا احساسات مردم را برانگیخته و در میان آنها اختلاف ایجاد کنند.

وی با تبیین حدود شرعی در اسلام و اصرار اسلام بر اجرای حدود شرعی اظهار داشت: گروهک‌های تروریستی با اجرای حدود به نام اسلام، گسترش غیرضابطه‌مند حدود اسلامی و تسرّی دادن آن به تمامی شئون حیات انسانی تنها چهره اسلام را تخریب کردند.

عالم اهل سنت مصر خاطر نشان کرد: فلسفه نزول شریعت آسمانی تنظیم روابط آدمی با پروردگار و سایر انسان‌ها است و تمامی انبیاء نیز با همین هدف به رسالت برگزیده شدند.

علام در پایان با توصیه به جوانان در تبعیت از دستورات شریعت اسلامی تصریح کرد: شایسته است که تمامی رفتارهای فرد مسلمان چه در عرصه اخلاقی و چه در زمینه اعتقادی و عبادی برخاسته از شریعت اسلامی بوده و هیچگاه میان ایمان، عمل صالح و اخلاق جدایی نیندازد که این سه مکمل یکدیگرند./981/ب902/د

ارسال نظرات