۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۸۷۵۱۱
آیت الله نعیم آبادی:  

حجاب به عنوان سند عظمت اسلام روز به روز در حال رنگ باختن است

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان با ابراز نگرانی از ترویج بدحجابی در جامعه، گفت: حجاب به عنوان سند عظمت مسلمانان روز به روز در جامعه در حال رنگ باختن است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با اشاره به مسأله عفت و حجاب، گفت: عفت به معنای حفظ کردن فرد از چیزهایی است که حلال نیست و این مسأله باید در موارد مختلف رعایت شود که در این صورت شاهد جاری شدن فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود. 

وی افزود: حفظ عفت هم بر مردان و هم بر زنان واجب است و یکی از عوامل اصلی طلاق نیز عدم رعایت عفاف و حفظ نکردن عفت است.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یکی از راه های حفظ عفاف و حجاب در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: متأسفانه در جامعه فقط نهی از منکر رواج یافته و این درحالی است که باید به امر به معروف نیز توجه داشت و با تشویق و معرفی افرادی که حجاب را به درستی رعایت می کنند، تاثیرگذاری اقدامات این حوزه را افزایش داد و این در حالی است که در مسأله نهی از منکر برخی اوقات آن قدر بد عمل می شود که این مسأله به نام اسلام تمام خواهد شد. 

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: همچنین بنده به زنان توصیه می کنم که کتاب های روانشناسی زن و مرد را مطالعه کرده و با تفاوت های این دو آشنا شوند و بدانند که به علت این تفاوت ها حجاب بر زنان واجب شده و حجاب یکی از امتیازات زن محسوب می شود. 

وی وضعیت کنونی حجاب در جامعه را نگران کننده خواند و تصریح کرد: اگر در این حوزه به صورت گسترده و جدی اقدام نشود بزودی شاهد افزایش معضلات در این حوزه خواهیم بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با بیان اینکه اسلام در بین غیرمسلمان ها مشخصه هایی دارد، اظهار داشت: نماز و حجاب از نشانه های واضح جامعه اسلامی است.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانه از یک سو و کوتاهی کردن ما از سوی دیگر، حجاب به عنوان سند عظمت مسلمانان روز به روز در جامعه در حال رنگ باختن است.

وی افزود: غیرمسلمانان هرگاه ببیند کسی به رکوع و سجده می رود و یا خانمی با پوشش خاصی در صحنه های اجتماعی ظاهر می شود، در می یابد که وی مسلمان است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از نفوذ فرهنگ بیگانه با عنوان ناتوی فرهنگی، عنوان کرد: با کمال تأسف هنوز برخی از ما از درک صحیح این مهم عاجزیم.
 
آیت الله نعیم آبادی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مبانی و اصول در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و افزود: ضرورت دارد که این دو فریضه الهی به صورت جدی در جامعه تبیین و اجرایی شود.
 
وی بر مدیریت بهینه مشکلات تأکید کرد و بیان داشت: دستگاه های مختلف به ویژه فرهنگی اینگونه معضلات را در اولویت برنامه های خود قرار دهند زیرا باید اقدامات این حوزه در جامعه نمایان باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر نظارت و برخورد مناسب قانونی با متخلفان در حوزه فضای های اجتماعی تأکید کرد و بیان داشت: در همه زمینه ها و بخش ها قانون مناسب وجود دارد اما مشکل اصلی در پیگیری جدی پدیده و مشکلات است و سعی در عملی کردن آنها نداریم و لازم است عمل جای حرف را بگیرد.
 
آیت الله نعیم آبادی تعیین مبانی اصلی در جهت رفع آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: تقویت یک فرهنگ غنی و سالم نیازمند مقدمات، امکانات و وسایل مشخص و مورد نیاز است و در قدم بعدی درباره چگونگی اجرای آن نیز باید به یک هماهنگی همه جانبه دست یابیم تا بتوانیم به نتایج مثبت در فرهنگ عمومی جامعه برسیم.
 
علیرضا درویش نژاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه با تأکید بر نقش تأثیرگذار شوراهای فرهنگ عمومی در ساماندهی حوزه های مختلف فرهنگ استان، گفت: از سوی وزیر فردی معین برای نظارت بر شوراهای فرهنگ عمومی استان انتخاب شده است که نتایج عملکرد و شورا ها را به وزارتخانه و دبیرخانه مرکز ارائه خواهد داد./851/
202/ب2

ارسال نظرات