۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۸۶۹۵۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

عدالت ویژگی بارز مسؤولان باید باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: رسول گرامی اسلام فرموده‌اند عدالت برای همه لازم است اما آنهایی که در مقام فرماندهی و حکومت هستند برای آنها نیکوتر است.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه مامزاده اسماعیل قزوین برگزار شد، با اشاره به وجود مقدس اهل بیت(ع) گفت: محبت و دوستی ما نسبت به اهل بیت به این دلیل است که این بزرگواران تجسم همه خوبی‌ها هستند.

وی در ادامه افزود: بیزاری ما نسبت به دشمنان اهل بیت به خاطر الهامات الهی و عهد و پیمان‌های فطری است که خداوند متعال در نهاد بشر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به عهد و پیمان‌های انسانی افزود: عهد و پیمان انسان‌ها با یکدیگر رشته ارتباطی عمیقی با خداوند متعال دارد تعهد انسان‌ها به عهد و پیمان‌های آنها ریشه در اخلاقیات و تقوای آنها دارد که جزو فضائل اخلاقی شمرده می‌شود.

صابرین و وفاداران به عهد صفات انسان‌های صادق است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه صابرین و وفاداران به عهد و پیمان‌های الهی را انسان‌های صادق و راستگو دانست و اظهار کرد: کسانی که در مصیبت‌ها و شدائد و سختی‌های زندگی صبر و شکیبایی می‌کنند این گروه صابرین هستند که افراد باصداقت و راستگو هستند همین افراد باصداقت همان متقینی هستند که خداوند متعال در قرآن کریم از آنها یاد برده است.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به روایات تبیین کننده آیه وَ اِنَکَّ لَعَلی خُلُقٍ عَظیم ابراز کرد: در امالی شیخ صدوق از امام صادق(ع) نقل شده است که خداوند متعال پیامبرش را به مکارم اخلاق اختصاص داده است پس خودتان را بسنجید یعنی اخلاق پیامبر را برای خود الگو قرار دهید اگر آنچه که در پیامبر هست در شما هم بود خداوند عزوجل را حمد کنید و از خداوند متعال بخواهید این اخلاق نبوی در شما زیادتر شود.

وی در ادامه با اشاره به موارد مکارم اخلاق در وجود مقدس رسول گرامی اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر اهل یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، خوشرویی، سخاوت، غیرت و شجاعت و مروت بود امیرمومنان(ع) در خصوص شجاعت نبی مکرم اسلام می‌فرمایند در هنگامه جنگ‌ها آن‌گاه که کار بر ما سخت و شدید می‌شد خود را در پناه پیامبر قرار می‌دادیم انسان باید این ویژگی‌ها را در درون خودش پرورش دهد و تلاش کند که در هر مرحله‌ای که قرار دارد آن صفت را بیشتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: رسول گرامی اسلام فرموده‌اند عدالت برای همه لازم است اما آنهایی که در مقام فرماندهی و حکومت هستند برای آنها نیکوتر است سخاوت امر نیکویی است اما برای ثروتمندان نیکوتر است ورع و پارسایی بسیارخوب است اما این پارسایی در علما نیکوتر است توبه امر خوبی است اما در جوانی نیکوتر است.

وی در پایان گفت: باید تا جایی که امکان دارد خود را به فضیلت‌ها و مکارم اخلاق آراسته کنیم و با الگو گرفتن از شخصیت نبی گرامی اسلام بتوانیم اخلاق کریمه را در خود پرورش داده و آن را تداوم ببخشیم./202/873/ب1

ارسال نظرات