۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۷۵۴
آيت الله نمازي:

فرهنگ جهاد و شهادت همچنان ادامه دارد

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: فرهنگ جهاد و شهادت همچنان ادامه دارد و شيعه تا ظهور امام زمان(عج) بايد در ميدان مبارزه با دشمن حضور داشته باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي  شنبه شب در جمع اعضاي كانون فرهنگي شاهد بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان در حسينيه حضرت علي اكبر(ع) اين شهرستان با اشاره به فرارسيدن 22 اسفند روز شهدا و تأكيد رهبر معظم انقلاب بر احياي فرهنگ ايثار و جهاد و شهادت در جامعه، گفت: سرمايه امت توحيدي، قدرت و  فداكاري براي احياي تفكر اسلام ناب محمدي است.

وي افزود: مفاد و پيام بندگي خدا ، قرباني شدن انسانها در راه واجب الوجود است و همه انبيای الهي بدون استثنا در راه احياي تفكر توحيدي به شهادت رسيدند.

آيت الله نمازي موحد بودن و كافر بودن را داراي هزينه دانست و خاطرنشان كرد: سرانجام هزينه دادن در راه توحيد سعادتمندي و سربلندي در دنيا و آخرت است اما كفر و نفاق و شرك پليدي و شقاوت و بدبختي در دنيا و روسياهي در آخرت هزينه كافر است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر تجليل و تكريم از شهدا و خانواده شهدا و ايثارگران، اظهار داشت: تكريم و تجليل نبايد شعاري و در حد حرف و سخنراني باشد.

وي با اشاره به مشكلات خانواده و فرزندان شهدا، گفت: نمي توان در قبال مشكلات بي تفاوت بود چرا كه ما در قبال خانواده شهدا و ايثارگران مسؤوليت داريم و آنها چشم و چراغ ما هستند.

آيت الله نمازي مقام شهيد را بالاترين مقام خواند و افزود: به مادران و پدران شهدا بايد تبريك گفت كه 20 سال زحمت تربيت چنين جوانان برومندي را بر عهده داشتند و عاقبت در راه دفاع از اسلام و ارزشهاي اسلامي و ميهمن اسلامي به شهادت رسيدند و اين افتخار بزرگي براي خانواده شهدا است.

وي افزود: تدبير توحيدي اين است كه فرهنگ شهادت و ترويج فرهنگ شهادت در جامعه توحيدي احياء شود تا بعد از جنگ مردم فرهنگ شهادت را فراموش نكنند چرا كه فرهنگ جهاد و شهادت همچنان ادامه دارد و شيعه تا ظهور امام زمان(عج) بايد در ميدان مبارزه با دشمن حضور داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان خاطرنشان كرد: دشمنان دست از دشمني با ما برنداشته اند و دشمنان اسلام بعد از جنگ نيز دشمني خود را ادامه داده اند و ملت ايران را تحريم و تحقير مي‌كنند و حتي اجازه ورود مسافران كشورهاي اسلامي را به آمريكا نمي‌دهند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه دشمن امروز در حال جنگ نرم با امت اسلامي است، گفت: مردم نبايد تصور كنند دشمن دست از دشمني با ما برداشته است، بنابراين رهبر معظم انقلاب دستور نوشتن احياي قانون فرهنگ ايثار و شهادت از سوی مجلس را صادر كرده است و اين قانون به دولت ابلاغ شده است تا در قالب شوراي فرهنگ ايثار و شهادت اجرايي شود.

به گفته وي، شيعه بايد هميشه درحال آماده باش باشد و هيچگاه از دشمن غافل نشود چرا كه اگر ما دشمن را فراموش كنيم، دشمن ما را فراموش نمي‌كند و شبانه روز در حال توطئه است و در نهايت جنگ نرم دشمن به جنگ گرم دشمن تبديل خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان از فرهنگ شهادت به عنوان فرهنگ اهل بيت(ع) نام برد و افزود: فرهنگ شهادت درسي است كه امام حسين(ع) به ما داده است و اولين شهيد راه ولايت و امامت فاطمه زهرا(س) است و فاطمه زهرا(س) دختر رزمنده، همسر رزمنده و مادر شهيد بود.

در ادامه, حجت الاسلام حسن انتصاريان، رييس اداره بنياد شهيد و امورايثارگران شهرستان كاشان با اشاره به تشكيل كانون فرهنگي شاهد بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان و فعاليتهاي اين كانون، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 نفر عضويت فعال اين كانون را بر عهده دارند و در زمينه هاي قرآن، روخواني قرآن و تحقيق و ترتيل فعاليت دارند و 50 نفر از اعضا در حال حفظ قرآن هستند و در مسابقات قرآن شهرستان، استان و كشور شركت دارند.

وي برنامه هاي ورزشي جانبازان 70 درصد به بالا و جانبازان ويلچري، حضور در اردوهاي هاي مختلف و آموزش رايانه را از جمله اين برنامه ها اعلام كرد و گفت: امسال يكي برنامه هاي جالب توجه كانون، بافت شال گردن و كلاه براي رزمندگان دفاع از حرم و حريم ولايت بود.

حجت الاسلام انتصاريان همچنين، ملاقات با رهبر معظم انقلاب را يكي از مهمترين درخواست هاي اعضاي كانون فرهنگي شاهد بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان  اعلام كرد./1307/202/ب2

ارسال نظرات