۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۸۴۴۸۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

هدف از دعوت پیامبران اصلاح عقاید بشر است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی هدف از دعوت پیامبران را اصلاح عقیده دانست و گفت: پیامبران برای دعوت مردم به عقیده به میدان نیامدند بلکه آنها برای اصلاح عقاید مردم به میان آمدند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امیرمؤمنان(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به آیه کریمه «اِنُکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ»، گفت: ما باید برای فهم این آیه شریفه نقشه دین را ببینیم و جایگاه اخلاق را در آن جست و جو کنیم در نقشه دین نخستین پایه و شکل گیری دین از عقیده است، انسان تا به عقیده نرسد کاری از او برنمی آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را با عقیده آفریده است، افزود: خداوند انسانی را که معلق بین بودن و نبودن است را وابسته به خود آفریده است وقتی که انسان عقیده را پیدا کرد پای عبادت به میان خواهد آمد اما اگر عقیده نباشد عبادت همراه با کسالت و بی‌حالی خواهد بود.

خطیب جمعه استان قزوین در ادامه غلظت، معرفت، خلوص و جدیت در عبادت را وابسته به عقیده دانست و اظهار کرد: هر قدر ما در عقیده روشن‌تر و محکم‌تر باشیم و باور ما ریشه دارتر باشد به همان اندازه عبادت ما حال و صفا پیدا می‌کند و برای عبادت کننده لذت بخش‌تر خواهد شد، در این حالت انسان درک می‌کند که هدف از خلقت جن و انس عبادت خداوند متعال است.

خداوند انسان را تنها برای عبادت خلق کرده است

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند انسان را تنها برای عبادت خلق کرده است، اضافه کرد: ما وقتی به عالم نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که همه مشغول عبادت خداوند متعال هستند، هر انسانی با اعمالی که از او سر می‌زند در حقیقت نوعی عبادت را انجام می‌دهد اما مسئله مورد بحث این است که عبادت را برای چه کسی انجام می‌دهد.

امام جمعه استان قزوین در ادامه با بیان اینکه میدان پرستش برای انسان‌ها باز و گسترده است، ابراز کرد: انسان در عبادات خود یا شکم را می‌پرستد یا هوای نفس خود را، یا به دنبال آمال و آروزهای دراز است یا به دنبال شهوت پرستی و جاه طلبی؛ در این میان هم افرادی هستند که مخلصانه خداوند یگانه را می‌پرستند و عقیده آنها عقیده‌ای ناب و توحیدی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه هدف از دعوت پیامبران را اصلاح عقیده دانست و تصریح کرد: پیامبران برای دعوت مردم به عقیده به میدان نیامدند بلکه آنها برای اصلاح عقاید مردم به میان آمدند آنها از مردم خواستند عقاید باطل را رها کنند و فقط خداوند یگانه را بپرستند.

وی در ادامه افزود: در مورد عبادت هم در ابتدا به مردم نگفتند که بیایید خداوند را عبادت کنید، بلکه اذعان کردند که چرا شما انسان‌ها هر چیزی را که می‌بینید و می‌شنوید عبادت می‌کنید.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: رفتار انبیا و کتاب‎های آسمانی با انسان‌ها رفتار در مقابل با انسان منکر و بی‌دین نیست و هم چنین رفتار در مقابل انسان تارک و منکر عقیده نیست بلکه رفتار در مقابل انسان‌های صاحب عقیده و اعتقاد است که هدفشان پرستش و عبادت است.

وی در پایان گفت: وقتی پای عبادت در میان باشد به ما می گویند عبادت کنید و در آن تقوا را بجویید، از این رو در نقشه دین، پایه عبادت عقیده و اطاعت است که بر مبنای این دو عبادت شکل خواهد گرفت./873/202/ب2

ارسال نظرات