۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۷۴۷
امام جمعه بندرعباس:

رأی دادن براساس جوسازی خلاف عقل و منطق است

آیت الله نعیم آبادی با انتقاد از جوسازی ها و موجی عمل کردن در انتخابات، گفت: رأی دادن براساس جوسازی خلاف عقل و منطق است.
آیت الله نعیم آبادی آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در همایش از منظر اخلاق، حقوق و امنیت که عصر امروز در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملت برگزار شد با یادآوری اینکه مجلس جایی برای قانونگذاری است، گفت: یک قانون خوب جامعه را شکوفا و قانون خام نیز جامعه را متوقف می‌کند.

وی با بیان اینکه قانونگذاری نیاز به اطلاعات علمی دارد، افزود: ضرورت امروز جامعه ما مباحث اقتصادی، اجتماعی است و مردم ببینند که امروز مجلس به چه کسانی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از «تفکر» و «برگزیدن» به عنوان دو عنصر کلیدی در امر انتخابات یاد و تصریح کرد: به هرکسی رأی دادن، کاغذبازی است نه رأی دادن.
 
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه انتخاب «ترامپ» به‌ عنوان رییس جمهور آمریکا به این کشور ضربه زد، تصریح کرد: بحث ریاست جمهوری قضیه ای بسیار حساس است و اگر رییس‌جمهور قوی انتخاب کنیم در جهان الگو خواهیم بود.

وی بیان کرد: رییس‌ جمهور چهار سال کشتی مملکت را ناخدایی می‌ کند و از این رو شورای نگهبان باید در تأیید و یا رد صلاحیت نامزدها دقت و از حب و بغض‌ دوری کند.
 
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه در هنگام نوشتن رأی به افراد توصیه می شود که به چه کسی رأی دهند، اذعان کرد: این موضوع اهانت به شعور فرد رأی‌دهنده است زیرا برای انتخاب خود باید حجت شرعی داشته باشیم و اگر به کاندیدای اصلح و لایق رای ندهیم خیانت است.
 
آیت الله نعیم آبادی آبادانی شهر را در گرو انتخاب شورای شهر قوی، توانمند و کارآمد دانست و با انتقاد از جوسازی ها و موجی عمل کردن در رای دادن ها، گفت: رأی دادن براساس جوسازی کاری برخلاف عقل و منطق است.
 
وی با بیان اینکه مردم باید به دور از رفیق‌ بازی و فامیل بازی دست به انتخاب اصلح بزنند، افزود: مملکت لجباز خانه نیست که بر اساس لجاجت رای به صندوق ها انداخته شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه انتخابات برکات فراوانی دارد، اظهار داشت: یکی از برکات انتخابات گردش نخبگان است اما در برگزاری انتخابات سه بخش نامزدها، مسؤولان اجرایی انتخابات و مردم نقش ایفا می کنند.

وی ادامه داد: مردم ما که همواره در صحنه بوده و هستند اما نامزدهای انتخاباتی باید توجه داشته باشند که انتخابات ما انتخاباتی اسلامی است نه غربی یعنی آزادی انتخابات ما در چارچوب اسلام است و ما انتخاباتی غربی نداریم که نامزدها یقه یکدیگر را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، تصریح کرد: استکبار از هم اکنون فعالیت خود را برای دلسرد کردن مردم آغاز کرده اما مردم ما بار دیگر در این انتخابات با حضور گسترده خود تمامی توطئه های استکبار را خنثی خواهند کرد و حضور مردم از هر قدرتی، قدرتمندتر است.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: حفظ سلامت انتخابات پس از حضور مردم مهمترین رکن انتخابات است و در مرحله بعدی مردم باید به انتخاب یک نماینده قوی دقت و توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس در راس همه امور است، بیان داشت: باید بهترین افراد برای نمایندگی مجلس انتخاب شوند چون مهمترین تصمیمات کشور در همه زمینه ها در مجلس گرفته می شود./202/851/ب1

ارسال نظرات