۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۵۹۵
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران همدان خبر داد؛

افزوده شدن رشته های اخلاق و تاریخ اسلام به مقطع کارشناسی ارشد حوزه های خواهران

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران همدان گفت: دو رشته «اخلاق اسلامی» و «تاریخ اسلام» به رشته‌های کارشناسی ارشد حوزه خواهران همدان افزوده شد.
حوزه خواهران

راضیه عظیمی فر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داشت: امسال دو رشته «اخلاق اسلامی» و «تاریخ اسلام» به 4 رشته تفسیر، علوم قرآن، فقه و اصول و کلام اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه خواهران همدان افزوده شد و در صورت اعلام تقاضا به طلاب ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون 1572 نفر طلبه خواهر در 10 حوزه علمیه استان همدان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 1413 نفر در سطح دو و 159 نفر در سطح سه تحصیل می‌کنند، ضمن اینکه در سطح استان تنها یک مدرسه سطح سه در شهر همدان وجود دارد.

وی فضای اموزشی در حوزه خواهران را متناسب با درخواست افراد در استان ندانست و گفت: کمبود فضای اموزشی در استان احساس می شود و مدارس خواهران در استان در حال تکمیل هستند و با تکمیل آنها برخی مشکلات مرتفع می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران همدان با بیان اینکه در مقطع سطح دو که همان کارشناسی است رشته خاصی وجود ندارد، گفت: در این مقطع افراد می‌توانند 190 واحد درسی را بگذرانند که پایان‌نامه نیز جزیی از آن است و این مقطع 4 الی 5 سال گذرانده می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که یکی از افت های امروز جامعه مدرک گرایی در میان دانش  پژوهان و دانشجویان است، گفت: مدرک در جای خود اهمیت دارد اما نکته مهم کسب مهارت های عملی و تئوری در مراکز اموزشی است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به جذب حوزه های علمیه خواهران از میان داوطلبان، ابراز داشت: حوزه های علمیه با رسالت سنگینی که بر دوش دارند وظیفه هدایت جامعه را بر دوش می کشند.

عظیمی فر با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه کاملا رایگان است، عنوان کرد: بسیاری افراد تصور می‌کنند که مدرک حوزه برای آنها کارایی ندارد در حالی‌که مدرک حوزه با مدرک سایر دانشگاه‌های کشور برابری دارد و از مزایای استخدامی نیز می‌توانند بهره‌مند شوند./979/302/ب2

ارسال نظرات