۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۸۳۵۸۲
استاد حوزه علمیه همدان:

ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زهرا باید بررسی و تبیین شود

استاد حوزه علمیه همدان گفت: نحوه الگو بودن و یا به بیان دیگر سبک زندگی فاطمی طوری است که در یک جامعه اسلامی افراد مختلف جامعه باید ابعاد شخصیتی ایشان را مورد مطالعه قرار داده و به عنوان یک شخصیت موفق این سرمایه عظیم را برای خود الگو قرار دهند.
نارنج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام کمال الدین نارنج، استاد حوزه علمیه همدان صبح امروز در مدرسه آخوند همدان با اشاره به اهمیت جایگاه حضرت زهرا(س) و ابعاد شخصیتی ایشان، گفت: با اندک مطالعه در مورد شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) متوجه می شویم که ایشان در همه ابعاد زندگی خود یک الگوی واقعی هستند.

وی ابراز داشت: نحوه الگو بودن و یا به بیان دیگر سبک زندگی فاطمی طوری است که در یک جامعه اسلامی افراد مختلف جامعه باید ابعاد شخصیتی ایشان را مورد مطالعه قرار داده و به عنوان یک شخصیت موفق این سرمایه عظیم را برای خود الگو قرار دهند.

حجت الاسلام نارنج ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی که در خانه پدر بودند آن چنان عمل کرده که عنوان و لقب ام ابیها را به خود گرفتند، چرا که ایشان همواره مایه دلگرمی پیامبر اسلام(ص) بوده و پیامبر(ص) در کنار مشکلاتی که در آن زمان داشتند همراه فاطمه(س) احساس راحتی می کردند.

وی تصریح کرد: بعد از ازدواج با امام علی(ع) به عنوان همسری دلسوز و همگام  نسبت به امیرمؤمنان(ع) بودند تا جایی که از باب تقسیم وظایف، مسؤولیت خانه را پذیرفته و به خوبی مدیریت می کردند.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: در این دوره فاطمه زهرا(س) برای همسرش مایه دلگرمی بود همچنین که امام علی(ع) می فرمود: هر وقت نگاهم به حضرت زهرا(س) می افتاد تمامی غم هایم از یاد رفته و سختی هایی که متوجه من بود به کلی از من دور می شد.

وی اظهار داشت: در قرآن کریم آیات متعددی در مورد وجود مبارک حضرت زهرا(س) آمده که از جمله آن ها می توان به آیه تطهیر، مباهله، مودت، اطعام و امانت اشاره کرد که همگی بیانگر شخصیت والای آن حضرت هستند.

حجت الاسلام نارنج افزود: یکی از علل آفرینش هستی وجود مبارک حضرت زهرا(س) است چرا که نام ایشان بر عرش نوشته شده و در روایتی از امام صادق(ع) آمده شخصی که نام نوزاد خود را فاطمه قرار داه بود نزد ایشان آمده و حضرت به محض با خبر شدن اسم نوزاد از جای خود برخواسته و فرمود: مراقب این دختر باش که مبادا گزندی به او رسد.

وی اظهار داشت: توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) جزو سیره اهل بیت بوده و همواره شیعیان خود را به این امر ارشاد و تشویق می کردند چرا که ائمه(ع) همیشه به وجود مبارک دختر پیامبر(ص) در هر حال توسل می جستند./979/202/ب2

ارسال نظرات