۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۳۵۰۰

تأکید علمای بحرین بر «دفاع تا پای جان» از شیخ عیسی قاسم

علمای بحرین با صدور پیامی از شهروندان این کشور خواستند «تا پای جان» از رهبر خود دفاع کنند.
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین با صدور پیامی از همه شهروندان خواستند به صورت گسترده به حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور بپردازند.

در این پیام آمده است: خداوند متعال را شاکریم که شرف شهادت، دفاع از دین، اجرای احکام شرعی و ثبات در عقاید را به ما عطا فرمود. همچنین به ایستادگی ملت در دفاع از دین، ملی گرایی، عزت، کرامت و شرافت یک بزرگمرد درود می فرستیم. 

علمای بحرین افزودند: ملت با توکل به خداوند متعال نسبت به تحقق وعده الهی ایمان دارد. از همه شهروندان می خواهیم به ندای مخلصانه و طرح های ملی «دفاع تا پای جان» از آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم لبیک گویند.

آنان تصریح کردند: مردم با وضوح و مواضع یکپارچه، آمادگی خود را برای شهادت و فداکاری و جانفشانی در راه دفاع از رهبر دینی و ملی خود نشان داده و به خوبی می دانند که دفاع از شیخ عیسی قاسم به معنای دفاع از دین و مذهب و تاریخ وطن است که در این کشور در معرض خطر قرار دارد. 

در ادامه این پیام آمده است: بزرگترین مذهب کشور با اقدامات طایفه گرانه و قوانین و دادگاه ها و احکام ظالمانه علیه عقیده و فرایض و ویژگی های مذهبی مورد تهدید قرار گرفته و پیروان اهل بیت(ع) نیز دچار ظلم و ستم شده اند. 

علمای بحرین خاطرنشان ساختند: «دفاع تا پای جان» از آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، پاسخی شرعی و فقهی به ارتکاب هرگونه حماقت از سوی نظام است. آل خلیفه را نسبت به هرگونه فریبکاری در این موضوع برحذر می داریم چرا که اوضاع به اوج حساسیت خود رسیده و تحمل بحران آفرینی دیگری را ندارد.

آنان ادامه دادند: بار دیگر بر لزوم بازگشت به عقلانیت، دوری وطن عزیز از هرگونه خطر، مقدم شمردن مصالح ملی بر اساس پذیرش مطالبات ملت، توقف تجاوز به دین و اعتماد به راه حل های سیاسی تأکید می کنیم. همچنین از همه مومنان می خواهیم نماز جعفر الطیار را امشب برای تحقق فرج اقامه کنند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات