۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۸۳۴۹۹
از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

مراسم سوگواری و عزاداری دهه دوم فاطمیه در شهرکرد برگزار می شود

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هر ساله همزمان با ایام دهه نخست و دوم فاطمیه از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد مجالس سوگواری و عزاداری مختلفی در مرکز استان برگزار می شود.
مراسم دهه دوم فاطمیه در شهرکرد

حجت ‌الاسلام علیرضا ملک محمدی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام دهه دوم فاطمیه، اظهار کرد: هر ساله همزمان با ایام دهه نخست و دوم فاطمیه، از سوی حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد مجالس سوگواری و عزاداری مختلفی در مرکز استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته مجالس سوگواری حضزت زهرا(س) از سوی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، گفت: از فردا 8 اسفندماه به مدت 5 روز، صبح ها در دفتر امام جمعه شهرکرد مجلس روضه و سوگواری با حضور روحانیان، مسؤولان و عموم مردم برگزار می شود.

حجت الاسلام ملک محمدی با اشاره به اینکه شب ها نیز همراه با اقامه نماز مغرب و عشا مجلس سخنرانی و روضه خوانی در مسجد امام حسین(ع) مهدیه برگزار می شود، افزود: در این دو مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام برگزار می شود، حجت الاسلام صابری اراکی از اساتید حوزه و دانشگاه، سخنرانی و روضه خوانی خواهد کرد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توجه به فرهنگ فاطمی و فراگیر شدن این فرهنگ در جامعه از اهداف برگزاری این مجالس دینی است، ابراز کرد: باید بکوشیم فاطمیه نیز مانند محرم باشکوه و با شور و شعور برگزار شود.

این مقام مسؤول توجه به سبک زندگی فاطمی را مهمترین نیاز امروز جامعه دانست و گفت: به یقین اگر در راستای این سبک زندگی حرکت کنیم همه مشکلات جامعه خود به خود برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام ملک محمدی با تأکید بر اینکه بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی و فاطمی در جامعه گفتمان سازی است، ابراز کرد: گفتمان سازی در سایه برگزاری مجالس دینی با محوریت سخنرانی های مذهبی و کاربردی محقق خواهد شد و این همان چیزی است که باید مورد توجه همه هیأتهای مذهبی قرار گیرد.

وی در پایان حفظ حرمت این ایام را ضروری دانست و تصریح کرد: مردم استان باید با حضور در مراسمات دینی، مذهبی و عزاداری ایام فاطمیه دین خود را به حضرت زهرا(س) ادا کنند./9457/303/ب2

ارسال نظرات