۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۸۳۲۲۷
مدیر حوزه علمیه رودان:

جذب و پذیرش دانش‌آموزان به حوزه علمیه نیازمند برنامه ریزی جدی است

مدیر حوزه علمیه شهرستان رودان گفت: چه بسیار مساجد، دانشگاه و یا مدارسی که فاقد امام جماعت و روحانی هستند، برای تحقق این مهم باید با جدیت در جهت جذب و تشویق دانش آموزان به حوزه های علمیه برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام مهدیار زارع

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: حوزه های علمیه خاستگاه عالمان ربانی و مرکز تفقه در دین و تدبر در امور مسلمانان است از این رو توقعات بسیار زیادی در راستای حل مشکلات علمی فکری کشور و جوامع اسلامی، رهبری و هدایت مردم، پرورش معلمان، مبلغان، دانشمندان داشته و این امور باید بیش از پیش در صدر کارهای مهم حوزه قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: برای دست یابی حوزه علمیه به این جایگاه باید برنامه ریزی شود، البته این نیز در گرو اهتمام علما و فقها ‌و مشارکت صمیمانه و همراه با دلسوزی متصدیان امور حوزه است.

مدیر حوزه علمیه رودان تصریح کرد: از این نکاتی که گفته شد به این نتیجه می رسیم که باید نسبت به جذب و گزینش طلاب چه از جهت کمی و چه از جهت کیفی توجه بیشتری داشته باشیم یکی از مشکلات ما در حوزه علمیه این است که حوزه علمیه گسترش متناسب و کمی روحانی نداشته است.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: فصل ثبت نام برای ورود به حوزه های علمیه آغاز شده این افرادی که برای ورود به حوزه علمیه اقدام می کنند در مقایسه با سایر نهادهای آموزشی بسیار کم است، در حال حاضر و نسبت به سال های دور، اقبال به ورود به حوزه و طلبگی شاید ده برابر شده باشد ولی بازهم از این نظر مشکل داریم.

وی همچنین افزود: چه بسیار مساجد، دانشگاه و یا مدارس که فاقد روحانی و یا امام جماعت هستند، بنابراین باید برای جذب و تشویق دانش آموزان به حوزه های علمیه برنامه ریزی جدی صورت گیرد. 

مدیر حوزه علمیه رودان تصریح کرد: نباید از رشد امکانات حوزه های علمیه شهرستان ها غافل شد، حوزه های علمیه باید از نظر امکانات علمی، آموزشی، پژوهشی و همچنین رفاهی رشد کرده و تجهیز شوند چرا که صرف تأسیس و راه اندازی حوزه در شهرستان مطلوبیت ندارد و ما را به نتیجه نمی رساند.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: تربیت یک طلبه عالم، آگاه، محقق نیازمند تامین امکانات خاص بوده و اگر قرار است حوزه علمیه پاسخگوی نیاز های جامعه و مقاوم در برابر شبهات و هجمه ها باشد باید از این امکانات بهره ببرد، حال اگر مورد توجه قرار نگیرد ما به هدف خود از تأسیس حوزه علمیه نخواهیم رسید و پس از چندی به علت مهاجرت طلاب کارایی خود را از دست خواهد داد.

وی بیان کرد: فراهم کردن زمینه ترغیب دانش آموزان به ورود به حوزه و همچنین تهیه امکانات تحصیل باید در همان سال های اولیه طلبگی، طلاب ارزیابی و استعدادیابی شوند، به هر حال نظام و کشور به این طلاب امید دارد از این رو باید طلبه با توجه به استعدادی که دارد برایش برنامه ریزی شود و او را برای فعالیت در هریک از مراکز کشور پرورش دهند تا اگر مسؤولیتی به وی داده شد به راحتی بتواند آن مسؤولیت را انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه رودان گفت: ما باید یک حوزه علمیه داشته باشیم که عده زیادی از علما و محققین انقلابی در آن به تدریس همه علوم اسلامی مشغول و با آگاهی به علوم روز و نو پاسخگوی نیازهای جوامع علمی و فکری دنیا باشند و اگر شبهه ای ایجاد شد بلافاصله پاسخ آن مشخص و آماده باشد و در همه موارد نیز به همین گونه عمل کنیم، امیدوارم که خدای متعال ما را در ایجاد یک حوزه انقلابی و مطلوب امام زمان (عج) یاری کند./302/851/ب1

ارسال نظرات