۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۸۳۱۰۳
حجت الاسلام مختاری خبر داد؛

ثبت نام 500 داوطلب برای تحصیل در حوزه علمیه هرمزگان

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان گفت: تا کنون نزدیک به 500 نفر در استان هرمزگان ثبت نام کرده اند و حوزه علمیه استان در 2 سال اخیر رتبه نخست کشوری در جذب و ثبت نام از طلاب را از آن خود کرده است.
حجت الاسلام مختاری

حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: استان هرمزگان از جمله استان های محروم و در عین حال به دلیل مرزی بودن دارای اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توسعه حوزه استان هرمزگان در دستور کار بوده و تلاش کردیم با توسعه کمی و کیفی بتوانیم بر افزایش جذب و  تربیت طلاب توانمند اهتمام داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان با تاکید بر اینکه طلاب باید در تراز فراهم سازی بستر لازم برای حکومت جهانی مهدی موعود(ج) تربیت شوند گفت: شاید لازمه این مهم تحول همه جانبه در حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام مختاری گفت: تحولی که نه فقط منحصر به متون آموزشی، بلکه در تمامی ابعاد از سطح مدیریتی تا متون آموزشی را در بر می گیرد، حتی شکل گیری نظامات جامع حوزوی در همه سطوح و مسائل تربیتی و اخلاقی، حوزه علمیه نیازمند تحولی جامع است.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن تمامی علوم و فنون و همچنین مهارت ها در کنار روحیه انقلابی سبب می شود تا حوزه های علمیه از خروجی بسیار خوبی برخوردار باشد.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان ابراز داشت: تربیت طلاب در تراز انقلاب و فراهم سازی بستر ظهور منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) از اهم رسالت حوزه های علمیه است که باید در جهت تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امید است با نگاه ویژه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، بزرگان و عالمان برجسته حوزوی، تحولی که بسترساز تحول در جهان اسلام و جهان بشریت است محقق شود.

وی افزود: حوزه علمیه هرمزگان با درنظر گرفتن تمامی این موارد از چهار سال پیش با تدوین سند راهبردی ارتقای همه جانبه حوزه علمیه استان، این راه را آغاز کرده به طوری که در سال تحصیلی 96- 97 که دوره دوم این ارتقای همه جانبه آغاز خواهد شد شاهد تحول ویژه ای در مجموعه حوزه علمیه استان خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان همچنین با اشاره به زمان مهلت ثبت نام داوطلبان گفت: از تاریخ 10 بهمن ماه سال جاری، ثبت نام از نخبگان و داوطلبان در استان آغاز شده و این روند تا نیمه اول فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد  داشت.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه تا کنون نزدیک به 500 نفر در استان هرمزگان ثبت نام کرده اند گفت: حوزه علمیه استان هرمزگان در 2 سال اخیر رتبه نخست کشوری در جذب و ثبت نام از طلاب را از آن خود کرده است./302/851/ب1

ارسال نظرات