۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۸۳۰۹۰
حجت الاسلام دشتکی:

مراسم اعتکاف باید به صورت مردمی برگزار شود

حجت الاسلام دشتکی دخالت نهادهای دولتی در زمینه اعتکاف را سبب دلسرد شدن گروه های مردم نهاد دانست و گفت: همه نهاد باید دراین زمینه همکاری کنند اما این همکاری نباید رنگ و بوی دخالت به خود بگیرد.
دشتکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی استان همدان با اشاره به جایگاه مردم در مسائل فرهنگی گفت: در مناسبت های فرهنگی باید از ظرفیت مردم به خوبی استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان این که اعتکاف یکی از اثرگذارترین برنامه ای فرهنگی و عبادی در جامعه است، گفت: همواره انسان باید نسبت به خود سازی و تقویت بعد معنوی خود تلاش کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به این که اعتکاف معجونی از عبادات برای جامعه است، ابراز داشت: داشتن نشاط معنوی همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب بارها برروی آن تاکید کرده اند.

وی دخالت نهادهای دولتی در زمینه اعتکاف را سبب دلسرد شدن گروه های مردم نهاد دانست و گفت: همه نهاد باید دراین زمینه همکاری کنند اما این همکاری نباید رنگ و بوی دخالت به خود بگیرد.

حجت الاسلام دشتکی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ساله با افزایش چشمگیر تعداد حاضران در اعتکاف ماه رجب مواجه هستیم و سال گذشته با 245 درصد افزایش جمعیت در اعتکاف همدان مواجه شدیم.

وی با اشاره به حضور 18000 نفر افراد جامعه به ویژه جوانان در این برنامه معنوی اظهار داشت: سال گذشته 130 مسجد این مراسم عبادی را در همدان پوشش دادند که در نوع خود بینظیر بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان رویکرد مراسم اعتکاف را کاملا مردمی توصیف کرد و گفت: تمامی مراسم اعتکاف بر عهده مردم همدان و گروه های مردم نهاد قرار داده شده است و باید در همه مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی به این سمت حرکت کنیم.

وی در پایان با اشاره به جایگاه مهم و غیر قابل انکار رسانه ملی در پوشش برنامه ها و تبلیغ برای حضور مردم و جوانان در اعتکاف گفت: همانند سال های گذشته این انتظار از صدا و سیمای همدان می رود که مراسم را پوشش داده و تبلیغات گسترده ای در این زمینه انجام دهد./979/202/ب1

ارسال نظرات