۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۰۰۱
پیام آیت الله نوری همدانی به همایش وحدت وتمدن نوین اسلامی؛

اختلاف بین شیعه و سنی درست کننده حاشیه امن برای صهیونیستهاست

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: امروز استکبار به این نیتجه رسیده است که با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بتواند به مقاصد شوم خود دست پیدا کند و با ایجاد حساسیت قومی و مذهبی آتش جنگ را در منطقه شعله ور سازد و در سایه آن حاشیه امنی را برای صهیونسیت ها و همفکرانش ایجاد کند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش بین المللی وحدت و تمدن نوین اسلامی با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ تقریب پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش بیانیه حضرت آیت الله نوری همدانی در ارتباط با تأکید بر ضرورت تقریب بین مذاهب، عدم توهین به مقدسات دیگر مذاهب، عدم اختلافات قومی و مذهبی و لزوم نمایان کردن چهره استکبار قرائت شد.

 متن این پیام به شرح ذیل است.

الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا و حبیب قلوبنا ابوالقاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین.

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور اساتید و نخبگان تشکیل گردیده است.

در شرایطی که جهان اسلام در حال ایجاد یک تحول شگفت است و در یکی از مقاطع مهم تاریخی قرار گرفته ایم و رویارویی دو جبهه متضاد را شاهد هستیم؛ یک جهت جبهه اسلام ناب و عدالت وحقانیت و جبهه دیگر جبهه کفر و نفاق و استکبار به رهبری آمریکا و اسرائیل و ایادی آنان.

در این شرایط وظیفه علمای اسلام و نخبگان را بسیار دشوار کرده و از یک سو وظیفه داریم اسلام ناب را بشناسیم و معرفی نماییم و از سوی دیگر چهره نفاق واستکبار را رونمایی کنیم این اصل محقق نمی شود مگر با تقریب مذاهب که مهتمرین عامل برای وحدت است.

باید توجه داشت جریان تکفیر و افراطی گری و ساخت فرق و مذاهب دروغین اساس دین و جامعه را تهدید می کند، بحث تقریب باید به شکل عملی در جامعه اجرا شود و حوزه های علمیه، نخبگان و اساتید و مبلغان در این عرصه پیشگام باشند ما معتقدیم با حفظ اصول و برگزاری مناظرات و جلسات علمی و همانطور که در دوران اهل بیت شیعه و سنی در یک مدرسه درس می خواندند، همکاری نماییم و تقریب که در حال حاضر از وظایف شرعی و از امور واجب است را دنبال کنیم.

بی تردید هرگونه عمل اختلافی و اهانت به مقدسات و بزرگان سائر مذاهب همانطور که در جای جای کلمات امام راحل و رهبری معظم انقلاب می بینیم جایز نیست.

امروز استکبار به این نیتجه رسیده است که با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بتواند به مقاصد شوم خود دست پیدا کند و با ایجاد حساسیت قومی و مذهبی آتش جنگ را در منطقه شعله ور سازد و در سایه آن حاشیه امنی را برای صهیونسیت ها و همفکرانش ایجاد کند.

در این جا بار دیگر از علمای بزرگ اهل سنت و تشیع در همه جای جهان اسلام می خواهم با هوشیاری این توطئه را خنثی نمایند و عملا دست وحدت و دوستی به یکدیگر دهند و جبهه های دروغین که به نام تشیع یا اهل سنت عمل افراطی انجام می دهند را از دائره خود خارج نمایند ودشمنان جهان اسلام را ناامید کنند.

در پایان لازم می دانم از تلاش های ارزشمند مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بویژه دبیرکل اندیشمند ومحقق ارجمند آیت الله آقای اراکی تشکر نموده و برای همگان آرزوی توفیق و سربلندی دارم، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

حسین نوری همدانی، چهارم اسفندماه نود و پنج./1330/ 202/ص

 

ارسال نظرات