۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۸۲۹۰۵
امام جمعه شهرستان سنقر:

حبّ نفس مانع رشد معنوی انسان است

امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه حبّ نفس مانع رشد معنوی انسان است، گفت: نباید اجازه داد ظواهر دنیوی انسان را از هدف متعالی خود که جلب رضایت معبود و تقرب به خداوند متعال است دور سازد.
حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه شهرستان سنقر صبح امروز در جمع طلاب و روحانیان و اساتید حوزه علمیه این شهرستان ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر ائمه اطهار علیهم السلام است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) کثیرالدعا بود اما برای خود دعا نمی کرد بلکه برای مؤمنان دعا می کرد زیرا همانند پدر بزرگوار خود رحم و محبت نسبت به بندگان را در قلب داشت.

امام جمعه شهرستان سنقر بیان داشت: انسانهایی که از ایمان قلبی قوی برخوردارند خود را فراموش کرده و برای خود چیزی درخواست نمی کنند بلکه برای بندگانی که نیازمندتر هستند طلب رحمت و مغفرت می کنند.

حجت الاسلام صفدری اظهار داشت: امام راحل می فرمود در دنیا دنبال چیزی نباشید و حتی جایگاه مقامات معنوی نیز انسان را از خدا دور می کند، باید خدا را تنها برای خودش عبادت کرد.

وی در ادامه مطرح کرد: امام راحل از طلاب می خواستند که همواره کار کنند و به دنبال تمجید شدن نباشند و به آنها توصیه می کنند حتی اگر تمجید شدند ببینند به چه دلیل خوشحال می شوند و اجازه ندهند به خاطر تمجید شدن خوشحال باشند بلکه از انجام کار صحیح و خیر و نیک خوشحال باشند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: باید حبّ نفس را کنترل کرد زیرا اگر آزاد باشد جلوی رشد انسان را می گیرد.

امام جمعه شهرستان سنقر افزود: انبیای الهی حبّ دنیا ندارند زیرا هدف مشترکی را دنبال می کنند و هیچ دلبستگی به مقامات دنیوی ندارند ما نیز باید اینگونه رفتار کنیم و از سیره انبیا پیروی کنیم.

حجت الاسلام صفدری یادآور شد: طلاب باید به خودسازی بپردازند زیرا مردم به دنبال اخلاص و راستگویی طلاب هستند نه درس آنها.

این مسؤول گفت: طلبه باید با هدف تبلیغ دین به حوزه وارد شود زیرا اگر به دنیال دستیابی به مقامی وارد حوزه علمیه شود قطعأ از تحصیل خود نتیجه ای نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای انقلاب اسلامی برنامه های متعددی در نظر دارند بنابراین باید هوشیارانه گام برداشت، شیطان با دو وسوسه انسان را گمراه می کند که یکی بزرگ جلوه دادن توبه و دیگری کوچک جلوه دادن گناهان است.

امام جمعه شهرستان سنقر در پایان خواستار توجه بیشتر طلاب به تهذیب و مراقبت از نفس شد و مطرح کرد: نباید اجازه داد ظواهر دنیوی انسان را از هدف متعالی خود که جلب رضایت معبود و تقرب به خداوند متعال است دور سازد بلکه باید تمام زندگی و داشته های خود را برای دستیابی به مقام قرب الهی قربانی کرد./202/857/ب1

ارسال نظرات