۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۸۲۷۲۵
با حضور آیت الله اراکی در اهواز؛

نشست تخصصی جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی برگزار شد

نشست تخصصی «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» با سخنرانی آیت الله اراکی و حضور طلاب حوزه های علمیه اهواز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.
نشست تخصصی جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست تخصصی «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» با سخنرانی آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهبی اسلامی و حضور طلاب حوزه های علمیه اهواز پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

براساس این گزارش، نشست تخصصی «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با خوش آمدگویی با حاضران و تقدیر از حضور آیت الله اراکی در جمع طلاب اهواز، گفت: آیت الله اراکی در عرصه های گوناگونی جهاد فرهنگی و بین المللی فعال بوده اند و از بازوان ولایت فقیه هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز بیان داشت: از شاخص های حوزه های علمیه اهواز حرکت طلاب در مسیر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اطاعت از اوامر ولی امر مسلمین است.

بنابراین گزارش، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم با بیان این که بدترین آسیب که عالم را می تواند از رسالت حقیقی خود خارج کند حب دنیا است،  اظهار داشت: حب دنیا ناپیدا در انسان وارد شود و اگر در درون آدم این میکروب جا گرفت همه چیز آن را آرام آرام بدون آنکه متوجه شود، می گیرد.

وی با اشاره به این که در قرآن کریم علمی ذکر شده که خداوند خصوصیات آن را بیان می کند و عالم ربانی آن را می سازد، افزود: خروجی علمی که در قرآن از آن توصیف می شود عالم ربانی خواهد بود؛ حب دنیا نخستین و اساس ویژگی علم عالم ربانی است و باتوجه به این که ماهیت آن الهی می باشد همواره عمل را به دنبال دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که حوزه های علمیه خود را برای تربیت عالم ربانی آماده کنند و ساز و کارهای حضور این عالمان در میان مردم فراهم شود، افزود: در روایات آمده که هیچ نعمتی کفران آن به اندازه کفران عالم نیست.

لازم به ذکر است، همایش «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» ویژه طلاب دروس مقدماتی و سطوح گوناگون حوزه های علمیه اهواز با محوریت تبیین مباحث اخلاقی برای طلاب و آشنایی آنها با رسالت یک عالم ربانی در جامعه برگزار شد.

گفتنی است، نشست تخصصی «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» با حضور اساتید و طلاب حوزه های علمیه اهواز در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد و برنامه دیگر آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی و حضور در نشست تخصصی زیرساخت های فقهی حکومت اسلامی است./9454/203/ب1

ارسال نظرات