۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۲۶۰۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی:

دشمن برای معنویت زدایی از جامعه نقشه کشیده است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که برجسته ترین شاخصه زندگی حضرت زهرا(س) معنویت است، گفت: حتی 70 سال نماز خواندن هم نمی تواند انسان را معنوی کند زیرا رمز رسیدن به معنویت اشتغال قلب به یاد و نام خداوند است.
حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی، امشب در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) برای این نیستند که ما به فضایل و شخصیت آنها افتخار کرده و مانند اجناس گرانبها و لوکس با آنها برخورد کرده و بخواهیم شخصیت آنها را از پشت ویترین و قاب کتاب ها نگاه کنیم، گفت: خداوند این بزرگواران را اسوه و الگوی عملی زندگی ما قرار داده است.

وی افزود: هرکس که به دنبال صداقت، کمال، خوشبختی و سعادت است باید حضرت زهرا(س) و سبک زندگی ایشان را وارد زندگی، جامعه، کار و تحصیل و ارتباطات خود کرده و در تمامی احوال از این بانوی بزرگوار تبعیت کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: آنچه که حضرت زهرا(س) را به برجسته ترین شخصیت در میان انسان ها تبدیل کرده معنویت حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: علت این که زندگی های امروزی به این اندازه لغزنده و سست شده این است که از اساس و بنیان شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) یعنی معنویت تبعیت نکرده ایم و بر همین اساس امروز دشمن برای این که بتواند مردم را از دین خدا دور کرده همین مبحث یعنی معنویت را مورد هجمه و هدف قرار داده و معنویت زدایی را در جامعه بشری دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی اظهار کرد: منظور از معنویت نماز، روزه و سایر احکام عبادی نیست؛ زیرا این ها زمینه ساز و از آثار معنویت هستند.

وی افزود: اگر یک انسان معنوی شد همه چیز او درست می شود اما اگر معنویت در کانون خانواده، در زندگی و سایر امور کمرنگ شود هر چه داشته باشیم باز به نتیجه نخواهیم رسید زیرا معنویت پایه اساسی زندگی دینی است و دشمن می خواهد این پایه اساسی زندگی دینی را در جامعه از بین ببرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معنویت از باطن و وجود هر فرد شروع می شود، گفت: معنویت یعنی این که انسان ها باید سعی کنند همانطور که زبان و ارکان جسم شان مشغول دعا است، قلب آنها نیز مشغول خدا شود و توجه قلبی و باطنی به خدا پیاده کرده و سمت و سوی قلب شان به خدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اراکی تصریح کرد: به همین دلیل است که تأکید شده در ابتدای نمازهای خود این دعا را بخوانیم که می فرماید« إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ».

وی افزود: بنده در این دعا به خداوند بیان می کند که همانطور که صورت خود را به سوی تو کرده ام قلبم نیز مشغول توست و کسی که می خواهد به معنویت برسد باید تلاش کند در همه احوال قلب او مشغول به خدا باشد و اشتغال به خدا راه رسیدن به معنویت است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: حتی 70 سال نماز خواندن و عبادت ظاهری نمی تواند انسان را معنوی کند بلکه آنچه موجب ظهور معنویت در زندگی انسان شده و او را معنوی می کند اشتغال قلب به نام، ذکر و یاد خداوند است./968/پ202/ج

ارسال نظرات