۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۲۵۴۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی:

روحانیان در رابطه با قبح قاچاق روشنگری کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: روحانیان نیاز است در خصوص قبح قاچاق کالا و آگاهی مردم نیز روشنگری کنند.
رادفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر ظهر امروز در نشست خبری با موضوع عملکرد کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل استانداری برگزار شد، از شناسایی و متلاشی شدن 28 باند اصلی قاچاق در 10 ماهه نخست سالجاری در استان خبر داد و اظهار کرد: هدفگذاری برای ضربه به باندهای اصلی، کلان و سازمان یافته قاچاق در استان است و در این راستا  28 باند بزرگ در 10 ماهه متلاشی شده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش دارد.

رادفر نبود یک نظام کارآمد برای پایش و رصد مبادی و مرزها، وجود برخی نواقصات و اشکالات در قوانین و نظام گمرکی کشور، نبود یک سیستم جامع برای کنترل نظام گردش پولی و ارزی کشور، نبود نظارت کافی بر حمل و نقل و انبارها و برخی نابسامانی های سیاسی و اقتصادی در مرزها را از عوامل زمینه ساز برای شکل گیری پدیده قاچاق در جامعه اعلام کرد و گفت: ضرورت دارد برای مبارزه موثر با قاچاق علاوه بر تلاش ها و اقدامات متولیان امر و نیروهای انتظامی و امنیتی، فرهنگسازی های صورت گیرد تا مردم و جامعه نیز پای کار بیایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، روحانیت و سایر مراجع تاثیرگذار در جهت فرهنگسازی برای استفاده از کالای داخلی با هدف تقویت تولید و اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: روحانیان نیاز است درباره قبح قاچاق کالا و آگاهی مردم نیز روشنگری کنند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز در راستای استفاده از تولیدات داخلی است و لازم است با زمینه سازی و بسترسازی مناسب و همچنین تلاش خود تولیدکنندگان داخلی، نسبت به پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی و تقویت بخش تولید در کشور اقدام شود.

رادفر به برخی از برنامه های مهم در دست اجرا برای مبارزه موثرتر با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: طراحی سامانه جامع مدیریت انبارها و مراکز نگهداری کالا، طراحی سامانه ای برای کنترل گردش پول در کشور و تجهیز شدن گمرکات به تکنولوژی های جدید که در استان نیز در دستور کار است، برنامه های مهمی هستند که با اجرایی شدن نهایی آنها، تا حد زیادی هم جلوی پولشویی و هم جلوی قاچاق کالا و ارز در کشور گرفته می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه ضمن درخواست از رسانه ها برای فرهنگسازی تحقق شعار خرید کالای ایرانی گفت: خیلی از تولیدات لباس در داخل کشور انجام می گیرد اما متاسفانه روی آنها مارک خارجی زده شده و به فروش می رسد ، باید کمک کرد مارک و برند تولیدات داخلی در جامعه جایگاه خود را پیدا کند.

رادفر از رسانه ها خواست برای نهادینه سازی فرهنگ "نه به مواد محترقه" در پایان امسال تلاش کنند تا شاهد هیچ  تلفات و مجروحیتی بخاطر استفاده از مواد محترقه نباشیم./936/203/ب1

ارسال نظرات