۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۲۴۴۰
آیت الله حیدری:

علت سهل انگاری در خوزستان عدم حاکمیت شایسته سالاری است

نماینده خبرگان گفت: اگر دولت از سال 92 به بعد به تکلیف خود عمل می کرد و پول شرکت های پیمان کاری را می داد کار خوزستان به اینجا نمی رسید.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به معضلات و مشکلات اخیر این استان گفت: بنده به عنوان یک شهروند خوزستانی و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری باید مراتب تشکر عمیق خود را نسبت به ساحت مقدس رهبر معظم انقلاب ابراز کنیم که پدرانه و حکیمانه مردم خوزستان را با فرمایشات خود مورد تفقد و نوازش قرار دادند و اظهار همدردی فرمودند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دولت و مسؤولان را توصیه فرمودند که به صورت جدی مشکلات و نابسامانی ها را رفع کنند؛ مسؤولان استانی دچار غفلت هایی شده بودند و اگر با حوادثت طبیعی با تدبیر برخورد می کردند اینگونه مشکلات برای مردم ایجاد نمی شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که اگر مسؤولات توزیع برق و آب به فکر بوده، وظیفه قانونی خود را انجام می دادند و سیم های برق، مقرها و دکل ها مورد شست و شو قرار می گرفت شاید چنین مشکلاتی پدید نمی آمد، اظهار داشت: آنگونه که کارشناسان خبر دادند در طول این سه سال شست و شو انجام نشده است در حالی که وظیفه آن ها بوده که سالانه آن ها را شست و شو دهند.

وی ادامه داد: همانند وسایل دیگر مثل کولر مقرها و دکل های برق هم نیازمند سرویس و شست وشو هستند، از سال 93 تا کنون این شست و شو انجام نشده در نتیجه گرد و خاک ها و رطوبت سبب ایجاد اتصال برق شد و اشکالاتی ایجاد شد، در این جا مسؤولان مربوطه کوتاهی کردند اگر به موقع کار خود را انجام می دادند وضعیت به این روز نمی افتاد و مردم این چنین دچار زحمت نمی شدند.

آیت الله حیدری با بیان این که مسأله دیگر این است که هیچکدام از تصفیه خانه های خوزستان ژنراتور برق نداشته است، ابراز داشت: ازاین رو وقتی برق به هر جهتی قطع می شد قطعی آب را دنبال داشت، این ها به فکر نیفتاده بودند که باید ژنراتور تهیه کنند؟ این سهل انگاری آن ها است.

وی عنوان کرد: علت سهل انگاری آن ها عدم حاکمیت شایسته سالاری برای انتخاب مسؤولان است یعنی مسؤولان اهل تجربه و فنی را کنار زدند و آدم هایی را آوردند که هنرشان ارتباط با سیاسیون و اهل قدرت است، بعضا آدم هایی که آوردند از تجربه کافی برخوردار نیستند و این مشکلات را ایجاد کردند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان خاطرنشان کرد: مسؤولان دولتی و مسؤولانی که در مرکز هستند به دلیل عدم نظارت صحیح و حاکمیت شایسته سالاری دارای تقصیر هستند، امیداوارم این مشکل با عزم و جدیت مسؤولان برطرف شود.

وی اضافه کرد: بالاخره مسؤولان جلسه اضطراری تشکیل داده و رییس جمهور و مسؤولان اعلام موضع کردند و تصمیماتی گرفتند امیدواریم تصمیم ها جامه عمل بپوشد و با پیگیری جدی مسؤولان استانی امکانات لازم همانند ژنراتورها، دستگاه های شست و شو و مسائل دیگر تهیه شده و این مشکلات دیگر تکرار نشود.

آیت الله حیدری گفت: البته مشکلات خوزستان فقط در ناحیه برق نیست بلکه مسأله ریزگردها و آب ناشی از مشکلات دیگری همانند انتقال بی رویه آب خوزستان به جاهای دیگر است، هم آب شرب مردم خوزستان را دچار مخاطره قرار دادند و هم آب کشاورزی تحت تأثیر قرار گرفته و آب تالاب ها را خشکانده اند.

وی افزود: بخشی از ریزگردها معلول تالاب های خشکیده استان خوزستان است، البته بخش دیگر از خارج می آید، اگر مسؤولان مسائل خارجی را نمی توانند حل کنند می توانند مسائل داخلی را پیگیری کنند؛ وزارت نفت در دولت قبل موظف شده بود که بیابان زدایی کند، مقداری از این کار شروع شد و وقتی دولت جدید آمد به پیمانکاران پول نداد و آن ها هم کار را تعطیل کردند در نتیجه طر بیابان زدایی تعطیل شد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: اگر دولت از سال 92 به بعد به تکلیف خود عمل می کرد و وزارت نفت پول شرکت های پیمان کاری را می داد کار به اینجا نمی رسید و مشکلات کاهش پیدا می کرد، این هم تقصیر دیگری که دولت از خود نشان داد./1323/ 302/ص

ارسال نظرات