۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۸۲۲۶۸

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف زمین جهت توسعه فضای مسجد در رفسنجان، 70 درصد مساجد شهرستان کرمان استحکام بنا ندارند، تربیت 50 هزار قرآن آموز طی چهار سال گذشته در کرمان و وقف باغ پسته در رفسنجان با نیت عزاداری از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد محمدزاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان گفت: 40 متر مربع زمین جهت توسعه و افزایش فضای مسجد حضرت علی اصغر (ع) وقف شد.

وی افزود: مورد وقف مذکور از سوی واقف " محمد عبادی" جهت توسعه فضای محیطی مسجد ثبت شده است.

حجت الاسلام محمد زاده اظهار کرد: طی سال جاری 14 مورد وقف جدید توسط خیرین نیکوکار در شهرستان رفسنجان ثبت شده است.

70 درصد مساجد شهرستان کرمان استحکام بنا ندارند

حجت‌الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف ناحیه ۲ شهرستان کرمان، با تاکیدبر ثبت دقیق آمار مساجد سطح شهرستان در سامانه جامع مساجد و موقوفات کشور اظهارکرد: تا کنون اطلاعات 321 مسجد در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد از این مساجد استحکام بنا ندارند، گفت: فقط 30 درصد از مساجد شهرستان کرمان ساختمان مقاومی دارند و مابقی ساختمان ‌ها قدیمی و فرسوده هستند.

حجت الاسلام بساوند با بیان اینکه اعتبارات اوقاف برای بازسازی مساجد بسیار ناچیز است، گفت: اعتباری هم که اختصاص داده می‌شود از آنجا که حتما باید بین مساجد تقسیم شود به هیچ جا نمی‌رسد و بهتر است این اعتبار براساس اولویت به مساجد تخصیص داده شود تا بتوان یک فعالیت عمرانی انجام داد.


تربیت 50 هزار قرآن آموز طی چهار سال گذشته در کرمان

حجت الاسلام فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان  با اشاره به برگزاری آزمون کتبی مرحله پنجم در 28 بهمن ماه گفت: این آزمون در 11 رشته برگزار شد که هر رشته شامل ۴۰ سوال تستی بود.

وی اظهار کرد: طی چهار سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون و 280 هزار نفر را در این طرح تربیت کرده که سهمیه استان کرمان 52 هزار نفر در این چهار سال بود و این عدد تقریبا محقق شده است.


وی تصریح کرد: امسال در استان کرمان 13  هزار و 10 نفر ثبت نامی داریم و کلاس های حفظ قرآن کریم با همکاری 350 مربی برگزار می شود.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان گفت: تعدادی از شرکت کنندگان در طرح حفظ قرآن کریم، زندانیان بودند که اکنون افرادی در زندان حافظ یک، سه، پنج و 10 جزء قرآن کریم داریم.


وقف باغ پسته در رفسنجان با نیت عزاداری

حجت الاسلام محمدمحمد زاده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان، گفت: ملک کشاورزی جهت برپایی مجالس روضه خوانی در یکی از مناطق روستایی رفسنجان وقف شد.

وی اظهار کرد: سیزدهمین وقف امسال این شهرستان توسط بانوی واقف "حاجیه نساء واعظی " ثبت شد و مورد وقف ثبت شده زمینی به مساحت 375 متر زمین مشجر درختان پسته ثمری است، که در روستای ارجاس از توابع بخش خنامان وقف شده است.

حجت الاسلام محمد زاده تصریح کرد: واقف با تولیت خود طبق مفاد متن وقف نامه در آمد حاصل از فروش محصولات پسته را جهت برپایی مجالس روضه خوانی دهه محرم به ویژه عزاداری برای حضرت ابوالفضل(ع) قرار داده است./9709/303/ب1

ارسال نظرات