۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۱۲۹
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق آبادان مطرح کرد؛

ضرورت تدوین برنامه جامع پژوهش درحوزه های علمیه

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان با اشاره به ضرورت تدوین برنامه جامعه پژوهش در حوزه ها، از برگزاری دوره آسیب شناسی فضای مجازی در میان جامعه به ویژه طلاب خبر داد.
پژوهش

حجت الاسلام علی نیکی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نشریه گاهنامه عمار این مدرسه، گفت: این گاهنامه دربردارنده مطالبی درباره ایام فاطمیه و تلفیق آن با انقلاب اسلامی است که بیشتر از نوشته ها و مقالات طلبه های مدرسه در آن استفاده شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان به برگزاری کلاس های معرفت افزایی و آشنایی با نحوه پژوهش برای طلبه ها به صورت هفته ای اشاره و عنوان کرد: در این کلاس ها منبع شناسی، روش تحقیق و شیوه های نوشتن مقاله تدریس می شود تا از این طریق طلبه به چگونگی استفاده و شیوه دسترسی به منابع معتبر و برتر، آشنایی با نرم افزارهای نور و چگونگی فعالیت های پژوهشی در فضای مجازی آشنا شود.

این مقام مسؤول با اشاره به برپایی کارگاه نقش طلبه موفق در جامعه و فضای مجازی در نیمسال دوم تحصیلی، افزود: این دوره در راستای استفاده درست از فضای مجازی، نقش طلبه در فضای مجازی و چگونگی نقش آفرینی طلبه در این فضا مدنظر است و طلاب حاضر در چنین کارگاهی براساس سطح آگاهی و علاقه به فعالیت در فضای مجازی انتخاب می شوند.

 حجت الاسلام نیکی به برگزاری دوره آسیب شناسی فضای مجازی برای جامعه به ویژه طلبه ها و همچنین پخش بروشورهایی تحت عنوان «ساعاتی با فاطمیه» در ایام فاطمیه میان مردم اشاره کرد.

وی در پایان داشتن برنامه جامع پژوهشی در حوزه های علمیه را خواستار و ابراز داشت: در حوزه کلاس های تخصصی پژوهشی نبوده و برگزاری آنها از سوی معاونت پژوهش است و در این باره برگزاری کلاس های پژوهشی و سوق حوزه ها به پژوهش محوری خلأی است که ان شاالله با اهتمام به فعالیت های پژوهشی جبران شود./9456/303/ب2

ارسال نظرات