۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۱۸۹۲
سخنران حرم رضوی:

حفظ حیا یکی از شاخصه های زندگانی حضرت زهرا بود

حجت الاسلام فرازی نیا بر حفظ حجاب و حیای زنان در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: حفظ حیا و حجاب یکی از شاخصه های زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) بود.
جت الاسلام فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، سخنران حرم رضوی و مدیر ارتباطات حوزوی و فرهنگی آستان قدس امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق دارالمرحمه، به حفظ حجاب و حیای زنان در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: حفظ حیا و حجاب یکی از شاخصه های زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

وی با بیان اینکه پیروان مکتب فاطمی باید از زندگی و محضر فاطمی درس بگیرند و نماز را در زندگی های خود پر رنگ کنند، ادامه داد: مؤمنین با اتکای به خداوند متعال و تمسک به حضرت صدیقه طاهره(س) برای نماز حساب باز کنند که نماز نور چشم پیغمبر است.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه مرحوم امام خمینی(ره) در دروس خود به شاگردان نصیحت می کردند که با آرامش خاطر مشغول نماز شوند چون نماز مناجات با حضرت حق است، افزود: پیام زندگی حضرت زهرا(س) نماز خوب خواندن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از حضرت فاطمه زهرا(س) به صدیقه کبری نیز تعبیر شده است، اظهار داشت: گفتار هیجده سال عمر این بانوی بزرگوار با گزارش عملکردشان منطبق است.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه در گفتار حضرت فاطمه زهرا(س) آمده که فرمودند: من از دنیای شما به تلاوت قرآن کریم، نظر به چهره پیامبر گرامی اسلام و پدر و مادر علاقه مند هستم، ادامه داد: مؤمنین باید از زندگی حضرت زهرا(س) درس بگیرند و در کنار انس با قرآن کریم به مقام ولایت پیامبر، حضرت زهرا(س) و ائمه اهل بیت(ع) نظر خیر داشته باشند و حرف و گفتارشان را بشنوند و به آن عمل کنند.

نظر به چهره پدر و مادر سبب برکت در زندگی است

وی در ادامه نظر کردن به چهره پدر و مادر را ادب و سبب برکت در زندگی انسان دانست و اظهار داشت: نگاه کردن به چهره پدر و مادر، بندگی انسان درب خانه خداوند متعال را تضمین و شیرینی را به کام انسان وارد و انسان را عاقبت به خیر می کند.

حجت الاسلام فرازی نیا با تأکید بر اینکه باید تا انتهای عمر رعایت ادب و حرمت را در مقابل پدر و مادر نگه داشت، به آیه «وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا» اشاره کرد و افزود: باید در مقابل پدر و مادر، پر و بال رحمت را پهن کرد و خاک زیر پای پدر و مادر بود.

یکی از شاخصه های شیعه شناسی، زیارات ائمه معصومین است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مؤمنین نسبت به اهل بیت(ع) تاکید کرد و افزود: امروزه شیعه را به زیارت می شناسند که یکی از شاخصه های شیعه شناسی زیارات ائمه معصومین(ع) است.

مدیر ارتباطات حوزوی با بیان اینکه زیارات معصومین دارای قالب هایی از جمله دعای مخصوص امام رضا(ع)، زیارت امین الله و زیارت جامعه کبیره است، گفت: بعد از این زیارات، مرحوم سید ابن طاووس نقل می کند که زائر امام معصوم(ع) بنشیند و این دعای عالیه المضامین را در محضر امام بخواند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در دعای عالیه المضامین بهترین و عالی ترین مضامین بیان شده است، گفت: مضامینی که در این دعا وجود دارد دعا برای توبه، عاقبت بخیری، صحت و سلامت، روزی شدن حج، محتاج نشدن به کسی، دعا برای والدین و رزق و برکت است./859/202/ب2

ارسال نظرات