۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۸۱۷۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

فاطمیه بیانگر هویت تشیع است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیرو حقیقی سنت نبوی تشیع است، گفت: در حقیقت ایام فاطمیه بیانگر هویت تشیع در پیروی از سنت نبوی است.
فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حیدر قلی زاده، نماینده آیت الله حائری در آذربایجان شرقی امروز در آیین گشایش نمایشگاه «مظلومیت بانوی بی نشان» در محل نمایشگاه تبریز، ایام فاطمیه را بهترین فرصت برای معرفی حقیقت شیعه دانست و گفت: مفاهیم و معارف والای تشیع باید در جهان معرفی شود.

وی با اشاره به عمق مظلومیت اهل بیت پیامبر به ویژه حضرت امیرمؤمنان(ع)، خاطرنشان کرد: نباید در این ایام به مسائل حاشیه‌ای وارد شویم چرا که هر چه از مظلومیت حضرت علی(ع) و فاطمه(س) گفته شود باز هم کم است، مظلومیت حضرت علی(ع) به میزان عظمت وجوی ایشان است.

حجت الاسلام قلی زاده ایام فاطمیه را بیانگر هویت اصلی شیعه دانست و ابراز داشت: از منظر اعتقادی بسیاری از مسائل در رابطه با شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) به نوعی بیانگر حقیقت و هویت تشیع است، تشیع پیرو حقیقی نبی مکرم اسلام و بر پا دارنده سنت نبوی بود و بر اجر رسالت نبی مکرم اسلام مبنی بر مودت با اهل بیت پیامبر(ص) استوار بود.

وی بزرگداشت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) را مصداق بارز تعظیم شعائر الهی دانست و بیان داشت: بزرگداشت این ایام بزرگداشت دین و حقانیت تشیع است، در این ایام باید مظلومیت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بیان شود و عظمت وجودی این بانوی بزرگ بیان شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهدای مدافع حرم در صیانت از حرم اهل بیت(ع) و اسلام اشاره کرد و گفت: امنیت امروز ما مرهون این شهدا است، شهدایی که در دفاع از حرم زینب(س) از همه هستی خود می گذرند و کفیل آنها حضرت عباس(ع) است.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم دنیای خود را در دفاع از حرم اهل بیت(ع) فدا کردند و با دست کشیدن از زن و فرزندان در برابر وهابیت و تروریسم ایستادند، تصریح کرد: این شهدا با بذل جان خود عظمت اعتقاد و اندیشه خود را نشان دادند و امروز نیز امنیت را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آوردند.

حجت الاسلام قلی زاده مسیر شهدا را مسیر حق و دستیابی به حقانیت دانست و ادامه داد: به خاطر خون شهدا خداوند از خطاهایی که انجام می دهیم می گذرد و به واسطه این ستاره ها می توانیم راه درست را پیدا کنیم، همه باید پیرو مسیر شهدا به ویژه امام راحل باشیم./854/202/ب2

ارسال نظرات