۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۸۱۷۵۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم تکیه به توان و توانمندی داخلی است

آیت الله مهمان نواز گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم تکیه به توان و توانمندی داخلی است و با نگاه به خارج حاصل نمی شود.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش مهم دولت در كنار مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در شرايط حساس امروز كه زير ذره‌بین دولت‌های بيگانه قرار گرفته‌ایم و همه نگاه‌ها به ايران و مقاومت ملت ايران دوخته‌شده كه چقدر تحریم‌ها را تاب می‌آورند، سیاست‌های دولت برای تحقق این مهم از اهميت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي دولت بزرگ‌ترین رسالت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتي نياز به روحيه جهادي دارد، افزود: حضور دولت و مردم از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتي به شمار می‌رود تا با تحقق عملي اقتصاد مقاومتي، كشور از انواع تحریم‌ها و فشارهاي دشمنان با سربلندي خارج شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: دولت بايد با رفع مشكلات توليد به جبران هزینه‌های تولیدکننده پرداخته تا آنها مجبور نباشند با سود خيلي كم كار كنند يا قیمت‌ها را افزايش داده و نيروي كار خود را بيكار كنند؛ زیرا در این صورت فشار مضاعفي بر تولیدکننده داخلي و مردم وارد شده و سبب دلسردي آنها از دولت می‌شود.

وي ادامه داد: حمايت از توليد داخلي كشور را متكي به خود كرده و از وابسته بودن به بيگانگان نجات می‌دهد که در اين راستا شعارهای جهاد اقتصادي، اقتصاد مقاومتي و تلاش براي رونق توليد داخلي همه در راستای حمايت از توليد داخلي شکل‌ گرفته و اگر در جامعه تبيين و نهادينه نشود در حد شعار باقي می‌ماند.

امام جمعه سابق بجنورد افزود: خودكفايي و شكوفايي اقتصادي كشور سبب تقويت استقلال و خودکفایی ايران اسلامي در همه زمینه‌ها شده و با مصون‌سازی كشور در برابر تحریم‌ها و مهار گراني تحقق عملي اقتصاد مقاومتي را شاهد خواهیم بود.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: تا زماني كه دولت بخواهد از طريق واردات درآمدزایی كند اقتصاد مقاومتي تحقق پيدا نمی‌کند و در حد شعار باقي می‌ماند که در اين راستا دولت بايد با كنترل واردات بی‌رویه و يافتن راه‌حل درست و منطقي براي مشكل اشتغال و آسیب‌های اجتماعي نظير بيكاري و شغل‌های كاذب و غيره گام بردارد.

نماینده چهار دوره مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: دولت بايد به‌ دور از هر گونه شعار و بهره‌وری سياسي در راه رضاي خدا و آسايش مردم براي حل مشكلات توليد داخلي و حل مشكل ركود و تورم تلاش كند./9314/302/ب2

ارسال نظرات