۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۶۵۲
گزارشی از خطبه‎های نمازجمعه عراق؛

تأکید بر مبارزه با فساد و برخورد با پدیده تیراندازی مردم

خطیبان جمعه عراق در خطبه‎های این هفته خواستار مبارزه مسؤولان و مردم با مفسدان و عمل به وظایف قانونی و شرعی شدند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، گفت: سیاستمداران فاسد که اموال بیت المال را چپاول کرده‎‎اند به زودی رسوا خواهند شد.

وی افزود: مردم عراق به دلیل مافیای اقتصادی و سیاسی با مشکلات مختلف نظیر فقر، بیماری، خدمات ضعیف درمانی و کمبود دارو دست و پنجه نرم می‎کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: عراق به یک جراحی بزرگ سیاسی احتیاج دارد و شاعران و اهل هنر باید با تمسک به هنر خود به مبارزه با مفسدان بپردازند.

وی بیان داشت: نخست وزیر و وزیر نفت عراق باید گزارشی از هزینه‎های که برای شرکت‎های نفتی انجام داده اند را خدمت مردم ارائه کنند.

انتقاد امام جمعه ناصریه از تیراندازی غیر قانونی

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه ناصریه که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از گسترش ناامنی در عراق به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: نیروهای امنیتی باید مانع تیراندازی بی رویه و غیر قانونی مردم شوند زیرا استمرار این گونه اقدامات عواقب وخیمی برای این کشور درپی خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه از استان‎های مجاور نظیر بصره و میسان اخبار ناخوشایندی پیرامون تیراندازی غیر قانونی به گوش می‎رسد که نیروهای امنیتی باید با آن‎ها برخورد کنند.

امام جمعه ناصریه تاکید کرد: نیروهای امنیتی باید با مخالفان مطابق قوانین رفتار کنند تا اقدامات غیر قانونی کاهش یابد.

امام جمعه بغداد خواستار تبیین خطبه حضرت زهرا(س) شد

حجت الاسلام جعفر الربیعی امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، خواستار تمسک به سیره حضرت زهرا (س) شد و عنوان کرد: باید خطبه و زندگانی حضرت زهرا (س) به خوبی برای مردم تبیین و شرح داده شود. این بانوی کریمه در خطبه خود مسؤولیت و وظایف حاکمان کشورهای اسلامی را بیان کرده است.

وی ادامه داد:  باتوجه به حمله فکری و نظامی تروریست‎ها به کشورهای اسلامی، بیش از گذشته به مسائل اخلاقی و دینی احتیاج داریم.

امام جمعه بغداد تصریح کرد: نیروهای امنیتی، قضایی و اداری نسبت به انجام وظایف خود عاجز هستند زیرا احزاب سیاسی و گروه‎های مسلح به قدرتی رسیده‎اند که حسابرسی آن‎ها دشوار شده است./994/ب960/د

ارسال نظرات