۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۳۱۴
رییس مجمع طلاب استان کرمان:

پیشرفت‌های روز افزون کشور ایران مرهون ایثار شهدا است

حجت‌الاسلام مسلمی زاده با استناد به احادیث معصومین(ع) مقام شهدا را هم‌رتبه با پیامبران الهی دانست و بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای روحانی تأکید کرد.
ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسلمی زاده در چهارمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان که امشب در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه شهدا نزد خداوند قابل وصف نیست، گفت: با تدبر در روایات معصومین(ع) درمی‌یابیم که جایگاه شهدا با پیامبران الهی برابری می‌کند.

رییس مجمع طلاب و فضلای استان کرمان با بیان حدیث امام صادق(ع) «ثلاثه یشفعون الی الله یوم القیامه فیشفّعهم الانبیاء ثمّ العلماء ثمّ الشّهداء» اظهار داشت: با توجه به این حدیث درمی‌یابیم شهدای روحانی دارای دو مقام شفاعتند چراکه هم عالم بوده و هم شهید شده‌اند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در بیاناتی مقام شهدا را این‌گونه توصیف کردند «سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند. افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند. سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود مُنذران  صادقی شدند که بند بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پیکرشان گواهی کرده است و حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری‌».

حجت‌الاسلام مسلمی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس تعابیر امام راحل می‌توان گفت شهدا افراد بی‌همتای زمان خود بوده‌اند چراکه از جان شیرین خود در راه حفظ از ارزش‌های انقلاب اسلامی گذشتند.

رییس مجمع طلاب و فضلای استان کرمان در پایان با اشاره به حدیث امام صادق(ع) «اَلْعُبودِیَّةُ جَوْهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبِیَّةُ؛ عبودیت گوهری است كه ظاهرش عبودیت است و كنه و نهایت و باطنش، آخرین منزل و هدف و مقصدش ربوبیت است» عنوان کرد: با توجه به زندگی شهدایی همچون محمد حسین مختاری و عباس رضایی در می‌یابیم مقام شهادت تنها با انجام عبادت های خالصانه و انس با اهل‌بیت(ع) بدست می‌آید.

وی افزود: همه ارزش‌ها و پیشرفت‌های بدست آمده در جامعه امروزی مرهون فداکاری‌های شهدا است؛ بر این اساس ضرورت دارد همه مردم به‌ویژه جوانان ایثارهای شهدا را قدر بدانند./841/پ202/ی

ارسال نظرات