۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۸۰۸۶۶
علمای پاکستان:

مبارزه با تکفیری‎های وهابی ضامن امنیت کشور است

علما و روحانیان پاکستان با محکومیت حمله تروریستی در شهر لاهور این کشور، بر لزوم مبارزه با گروه های تکفیری و وهابی جهت برقراری آرامش در این کشور تأکید کردند.
علمای پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و روحانیان پاکستان با صدور پیام های جداگانه حمله انتحاری روز گذشته که 16 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی بر جای گذاشت را به شدت محکوم کردند و خواستار رسیدگی فوری به این سانحه شدند.

حجت الاسلام سید مبارک حسین موسوی دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت پنجاب در این باره گفت: اگر دولت قانون مبارزہ با تروریسم را درست اجرا می کرد امروزه شاھد چنین فاجعه نبودیم. ترورسیم در پاکستان تبدیل به یک ویروس خطرناک شدہ است و نجات کشور نیازمند یک برنامه ریزی و ھماھنگی تمام دستگاہ ھا است.

حجت الاسلام سید حسن ھمدانی از روحانیان شهر لاهور ھنگام سرکشی به زخمی ھای این سانحه در بیمارستان گنگا رام شھر افزود: حزب مسلم لیگ نون بزرگترین مانع سر راہ مبارزہ با تروریسم در کشور است.

وی با عرض تسلیت این جنایت به خانواده های کشته شدگان این حادثه، تصریح کرد: تا زمانی که عوامل تروریسم اعدام نشوند کشور رنگ امنیت را نخواھد دید.

حجت الاسلام سید ناظر عباس تقوی دبیر مجمع علمای شیعه در ایالت سنده، حمله انتحاری روز گذشته را به شدت محکوم کرد و خواستار دستگیری و محاکمه عاملان این انفجار شد.

وی افزود: این انفجارھا نشان دھندہ اینست که تروریسم به ھیچ دین و قانون پایبند نیست، روزی در پاکستان فقط شیعیان ھدف تروریست ھای وھابی قرار می گرفتند اما امروز تمام اقشار مردم از وجود تروریسم رنج می برند.

دبیر مجمع علمای شیعه در ایالت سنده نیز با خانوادہ ھای داغ دیدہ ابراز ھمدری کرد و برای سلامتی زخمی شدگان این حادثه دعا کرد.

سید عابد حسین الحسینی رییس جنبش حسینی هم این حادثه را به شدت محکوم کرد و گفت: ریختن خون بی گناھانان از نظر اسلام حرام است و کسانی که می خواھند با عملیات انتحاری خود را به بھشت برسانند سخت در اشتباہ هستند.

وی تاکید کرد: اسلام خون تمام انسان را محترم شمردہ است و عوامل انتحاری به زودی به عذاب الھی مبتلا خواھند شد.

حجت الاسلام فدا حسین مظاھری امام جمعه مسجد جامع شھر پیشاور با ابراز تاسف نسبت به حادثه شھر لاھور بیان داشت: گروہ ھای تکفیری با حمایت مالی عربستان سعودی امنیت کشور را نشان گرفته اند و نواز شریف به دلیل منافع حزبی خود سکوت پیشه کردہ است.

وی خواستار بیداری مردم در برابر حامیان تروریسم در کشور شد و گفت: مردم دیگر به احزاب که منافع حزبی و شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دھند رای ندھند./988/ب901/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات