۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۸۲۷
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نظام تبلیغی بانوان طلبه نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه نظام تبلیغی خواهران طلبه نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است، گفت: به یقین بحث تبلیغات خواهران طلبه امری نو و با سابقه کم است که اخیرا مورد توجه مسؤولان قرار گرفته است.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست با مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و همچنین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی این استان با بیان اینکه پدیده حوزه های علمیه خواهران در کشور سابقه و عمر طولانی ندارد، گفت: به یقین بحث تبلیغات خواهران طلبه نیز امری نو و با سابقه کم در کشور است که اخیرا مورد توجه جدی مسؤولان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نظام تبلیغی برادران از قدیم به صورت سنتی انجام گرفته و امری پذیرفته شده در بلین عموم مردم است، تصریح کرد: از آنجایی که نظام تبلیغی برادران طلبه در بین مردم جا افتاده است، نیازمند تمهیدات و لوازم خاصی نیست.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه نظام تبلیغی خواهران طلبه نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است، خاطرنشان کرد: ممکن است بحث تبلیغ خواهران طلبه در استانهای بزرگ جایگاه خود را در بین عموم مردم پیدا کرده باشد اما در استان چهارمحال و بختیاری این بحث جدید و نیازمند فرهنگ سازی در بین عموم است که باید مورد توجه جدی متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در ادامه با تشکر از فعالیتهای انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات استان اصفهان گفت: درخواست ما این است که به جهت رعایت حال طلاب خواهر، نمایندگی اعزام طلاب به مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان واگذار گردد تا ما نیز امور مربوط به اعزام را خودمان و با توجه به شناختی که از طلاب داریم، سازماندهی کنیم.

این مقام مسؤول به ضرورت ساماندهی امور تبلیغی خواهران طلبه در این استان اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم مجالس بانوان در استان سر و سامان بگیرد و از هر فرد غیر کارشناسی در این مجالس به عنوان سخنران و مداح استفاده نشود، باید به امور تبلیغی طلاب توجه ویژه داشته باشیم و به یقین این از ضروتها است.

وی با بیان اینکه محدودیتهای حوزه های علمیه خواهران در تأمین اعتبار بسیار است، اظهار کرد: مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان در سال 91 شکل گرفت؛ در آن زمان استان 4 مدرسه علمیه با 279 طلبه خواهر داشت که به لطف الهی در این سالها رشد چشمگیری هم در تعداد مدارس و هم در تعداد طلاب صورت گرفته است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه امروز 9 مدرسه علمیه خواهران در استان با بیش از یک هزار طلبه وجود دارد، به تشکیل مرکز دانش آموختگان وابسته به مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان اشاره کرد و افزود: معمولا فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران پس از اتمام دوران تحصیل به حال خود رها می شدند که سازماندهی و برنامه ریزی برای به کارگیری این فارغ التحصیلان در راستای کادرسازی برای نظام از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 546 طلبه فارغ التحصیل خواهر در مرکز دانش آموختگان استان سازماندهی شده اند، گفت: در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر از کسانی که در مدارس علمیه خواهران استان درس خوانده اند و فارغ التحصیل شده اند، مقیم استان هستند که این تعداد نشان می دهد در حال نزدیک شدن به نرم کشوری یعنی به ازای هر 100 نفر خانم یک طلبه باشد، هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه به تأسیس 21 مرکز پیش دبستانی وابسته به مرکز دانش آموختگان مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان نیز اشاره کرد و افزود: این مراکز با مدیریت طلاب خواهر فارغ التحصیل و با همکاری آموزش و پرورش تأسیس شده اند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به فعالیتهای تبلیغی مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان تصریح کرد: مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال جاری 16 طلبه به دانشگاه علوم پزشکی استان، 20 طلبه به زندان های استان، 8 طلبه به عنوان مددیار و 20 طلبه جهت مدارس استان اعزام داشته است./202/9457/ب1

ارسال نظرات