۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۸۰۷۳۳
معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛

برگزاری چهاردهمین دوره استانی جشنواره قرآن، عترت و نماز در آبادان

معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه تربیت دانش آموز دین مدار و معتقد وظیفه ذاتی این نهاد است، گفت: جشنواره های قرآن، عترت و نماز در این راستا صورت می گیرد و چهاردهمین دوره استانی این جشنواره اواخر فروردین سال آینده درآبادان برگزار خواهد شد.
جشنواره قرآن

مهدی رفیعی، معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن، عترت و نماز گفت: این جشنواره در راستای وظایفی است که سند تحول بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است.

معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه براساس سند تحول تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی نخستین وظیفه مورد توجه آموزش و پرورش است، ابراز داشت: آموزش و پرورش نهادی تربیتی است و از جنبه ذاتی وظیفه تربیت دانش آموزان دین مدار و معتقد، خداباور و خداجو را بر عهده دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: در راستای تربیت دانش آموزان دین مدار، جشنواره مذکور در سه محور قرآن، عترت و نماز برگزار می شود.

رفیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش در این راستا جشنواره های قرآن، عترت و نماز را از سال 81 برگزار می کند، افزود: امسال چهاردهمین دوره استانی جشنواره قرآن، عترت و نماز در آبادان برگزار می شود.

وی تفاوت چهاردهمین دوره استانی جشنواره قرآن، عترت و نماز با دوره های پیشین را در برگزاری مرحله نخست به صورت عمومی و در قالب المپیاد رحمانی در همه مدارس استان و شرکت 420 هزار دانش آموز عنوان کرد.

معاون پرورشی اداره‌ آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از این تعداد 5 هزار و 500 نفر به مرحله قطبی راه یافتند، خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی 800 دانش آموز در شهرستان آبادان و اواخر فروردین ماه و اوئل اردیبهشت ماه سال آینده به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 74 نفر به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

گفتنی است، مرحله قطبی جشنواره قرآن و عترت در رشته‌ های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ویژه و عمومی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه،‌ مداحی، اذان واحکام برگزار می شود./9456/303/ب1

ارسال نظرات