۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۸۰۴۱۶
مسؤول کانون های فرهنگی مساجد استان مرکزی:

ایام فاطمیه فرصت ترویج خودسازی و حیای فاطمی است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت ترویج خودسازی و حیای فاطمی است، گفت: توجه به روش زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت و ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: ايام غمبار فاطميه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بی بی دوعالم ایام ارزشمندی برای بازخوانی سیره و آموزش های نورانی ایشان است و باید از این فرصت به مثابه زمانی مغتنم در جهت تعمیق عشق به اهل بیت بهره برد.

زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا(س) راهگشای مشکلات جامعه

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت ترویج خودسازی و ترویج حیای فاطمی است، گفت: توجه به روش زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه بوده و جوانان را به سوی زندگی های سرشار از سادگی و خلوص و معنویت رهنمون شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: معیارهایی که برای زن مسلمان ترسیم شده و در آیات و روایات آمده است در گذر زمان و مقتضیات زمانه تغییر نمی پذیرد و آفتی هم که امروزه گریبانگیر افراد شده این است که جامعه امروز متفاوت از آن دورانی است که این روایات آورده شده لذا سعی در تغییر اصول و ارزش ها دارند که کلا در اشتباه هستند.

سیره، اخلاق و جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س)

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) فرموده اند که «بهترین چیز برای زن آن است که نه او مردی را ببیند و هیچ نامحرمی هم او را نبیند» و این حالت بهترین حالت برای زن مسلمان است که نباید معنی واقعی آن در گذر زمان کمرنگ شود و یا تعبیر نابجایی از این روایت شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به  سیره، اخلاق و جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) با فرزندان با ادب و احترام رفتار می‌کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنان داشتند.

برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) در کانون های مساجد سراسر استان

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) نه تنها سیده زنان، بلکه بانوی تمام عالمیان است و عده‌ای می‌گویند که ایشان بانوی نمونه زنان است در صورتی که بانوی نمونه تمامی مردان و زنان هستند و مردان با همت بلندشان باید از سلوک و مقاومت این بانو درس بگیرند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی  در ادامه به  برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س) در همه کانون های مساجد سراسر استان اشاره کرد و گفت: در این مراسم سخنرانان برجسته استان مرکزی به بیان فضایل و جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) می پردازند.

شایان ذکر است، تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بین شیعه و سنی متفاوت است، اما به علت نزدیکی این 2 روز به یکدیگر زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می نامند./842/302/ب2

ارسال نظرات