۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۸۰۲۱۹
کارشناس مذهبی:

حضرت فاطمه زهرا الگو و اسوه شیعیان جهان است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه شیعیان جهان است، گفت: شیعه واقعی کسی است که تحقیق کند و به نتیجه برسد که حضرت فاطمه زهرا(س) چه کارهایی را انجام داده که جهان را پر از نور و عظمت کرده است.
کارشناس مذهبی کارشناس مذهبی کارشناس مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی محمدی، کارشناس مذهبی امشب همزمان با اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد ساعت اراک، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل فداکاری و نماد عفت در جهان است.

حضرت فاطمه زهرا(س) جهان را پر از نور و عظمت کرده است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه شیعیان جهان است، گفت: شیعه واقعی کسی است که تحقیق کند و به نتیجه برسد که حضرت فاطمه زهرا(س) چه کارهایی را انجام داده که جهان را پر از نور  و عظمت کرده است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) دارای آثار و برکات فراوانی است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) می فرمایند فاطمه زهرا(س) اسوه و الگوی من است و این امام بزرگوار زمان تمامی زندگانی خود را از فاطمه زهرا(س) الگو می گیرد.

حضرت فاطمه(س) بهترین نماد ولایت پذیری

حجت الاسلام محمدی حضرت زهرا (س) را بهترین نماد ولایت پذیری دانست و بیان کرد: ائمه اطهار(ع) به عنوان نماد و تابلوهای راهنمای انسان ها محسوب می شوند و انسان ها باید در هر زمان از این الگوهای بزرگ و پسندیده درس بگیرند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مخلوقی بالاتر و بهتر از پیامبر اسلام ندارد، ابراز کرد: پیغمبر آگاه ترین، دلسوزترین و متخصص ترین مربی عالم است و دقت ها و نظارت های پیامبر، حضرت فاطمه زهرا(س) را به عظمت بالا و خاصی رسانید.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) بزرگترین مربی عالم را در زندگانی خود داشت، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) با هدایت پیامبر اسلام توانست به اوج کمالات و عظمت دست یابد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امروز ما باید زندگانی خود را با زندگانی این بزرگان تطبیق دهیم و شیعه یعنی کسی که امام را مشایعت می کند و پادر پای امام می گذارد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه دقت ها و نظارت ها در خانواده ها محدود شده است، گفت: والدین باید با دقت و نظارت در مسیر تربیت فرزندانی صالح و شایسته در جامعه اسلامی گام بردارند.

شایان ذکر است، تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بین شیعه و سنی متفاوت است، اما به علت نزدیکی این 2 روز بهم، زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می نامند./842/202/ب2

ارسال نظرات