۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون:

والدین در تربیت فرزندان تعادل را برقرار کنند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پسر به اندازه دختر به مهر و محبت والدین نیاز دارد، گفت: از آنجایی که پسر با پدر راحت تر است نیاز به حضور پدر در تربیت فرزند پسر ضرورتی جدی است.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه این یک باور غلط است که دخترها بیشتر از پسرها به محبت والدین نیاز دارند، گفت: پسرها هم به اندازه دخترها به محبت و حمایت عاطفی والدین خود نیاز دارند؛ بنابراین وظیفه یک پدر و مادر مهربان که به فکر سلامت و روان فرزندانشان هستند این است که به صورت متعادل به فرزندان خود عشق ورزی و محبت کنند.

وی افزود: معمولا پسرها با پدران خود راحت تر هستند به همین دلیل حضور پدر در عرصه تربیتی فرزندان به ویژه فرزند پسر یک امر حیاتی و ضرورتی جدی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پسر بهتر می تواند مشکلات خود را با پدر در میان بگذارد، افزود: به همین دلیل پدر به عنوان مسؤول تربیت فرزندان باید حداقل روزی یک ساعت از وقت خود را به فرزند پسر خود اختصاص داده و او را در پیدا کردن راه حل برای مشکلاتش یاری دهد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون ادامه داد: اگر پدر در این زمینه نسبت به فرزند خود بی توجهی کند فرزندش برای یافتن راه حل به افراد خارج از خانه متوسل شده و ممکن است با افراد نااهلی مشورت کند که این مشورت ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای آینده او به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه پسر بچه ها علاقه شدیدی به بازی های کامپیوتری خشن دارند، گفت: برای جلوگیری از ناراحتی جسمی و روحی فرزندان نباید آنها را پای بازی های کامپیوتری تنها گذاشت و باید این بازی ها خیلی محدود باشد و بهتر است والدین به جای این بازی ها فرزند خود را به انجام ورزش های مختلف از جمله فوتبال و یا سایر رشته های ورزشی تشویق کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مدیریت خرج خانه بر عهده مردان است، افزود: پدر باید از همان ابتدا پسر خود را در زمینه دخل و خرج خانه آموزش دهد و مدیریت مالی را به او بیاموزد تا بتواند در زندگی خود مدیریت هزینه داشته و به درستی  مدیریت مالی خانه را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون با اشاره به اینکه قرار است پسران مدیر آینده یک زندگی باشند، یادآور شد: پسران به خاطر موقعیت خانوادگی خاصی که در آینده دارند و باید مدیر یک زندگی شوند به همین دلیل نیاز زیادی به اعتماد به نفس بالا دارند بر همین اساس والدین باید با سپردن کارهای مهم به پسران و بیان این جمله که«من می دانم تو به بهترین شکل ممکن اینکار را انجام می دهی» اعتماد به نفس فرزندان خود را بالا برده و به آنها حس مفید بودن را القا کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات