۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۰۶۲
امام جمعه اردبیل:

رسانه ها برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه برنامه ویژه داشته باشند

امام جمعه اردبیل کار فرهنگی را برای کاهش آسیب های اجتماعی در زنان ضروری خواند و گفت: رسانه ها باید برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه برنامه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، عصر امروز در نشست با شهیندخت ملاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی زنان در کشور با مشارکت همگانی و برنامه ریزی کلان دولت کاهش می یابد.

وی افزود: زنان ایران اسلامی باید به عنوان الگوی زنان دنیا مطرح باشند و مطالبات آنان هم آنطور که شایسته است برآورده شود.

آیت الله عالمی بیان کرد: انتظار ما از دولت تدبیر وامید این است که بابرنامه ریزی دقیق و تشکیل کارگروه های مختلف آسیب های اجتماعی موجود را رفع کرده وجایگاه حقیقی وکرامت خاصی که در اسلام برای زنان در نظر گرفته شده تبیین شود.

امام جمعه اردبیل کار فرهنگی را برای کاهش آسیب های اجتماعی در زنان ضروری خواند و گفت: رسانه ها و صداوسیما باید برای ارتقای جایگاه زنان و جلب مشارکت همگانی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برنامه های ویژه ای را تدارک ببیند.

آیت الله عاملی بابیان اینکه بزرگترین نقش زنان در جامعه نقش مادری است، افزود: تربیت فرزند صالح برای زنان بسیار مهم است و به خاطر همین قدسی ترین نقش زنان مادری تلقی شده و زنان بایستی در تربیت فرزندان خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی عفاف وحجاب را زینت زن دانست وافزود: برای ترویج فرهنگ حجاب وعفاف دولت باید کار فرهنگی را در اولویت برنامه خود قرار دهد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به افزایش طلاق در کشور، اظهار داشت: افزایش طلاق در کشور نگران کننده است و برای کاهش آن باید عزم فرهنگی همگانی باشد.

وی تهاجم فرهنگی را عامل اصلی بی حجابی در کشور دانست و بیان داشت: بیشتر فیلم ها و سریال های خارجی با اهداف خاص و به منظور ترویج بی حجابی تولید و پخش می شود و باید در برابر این هجمه ها ، برنامه های فرهنگی و علمی تدارک و برگزاری نشست های تخصصی و کارگروههای فرهنگی نیز تدارک دیده شود./101/937/ب1

ارسال نظرات