۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۷۳۱۸
آیت الله مروی خبر داد؛

توصیه مؤکد مراجع به شورای عالی برای توجه به مباحث اخلاقی

آیت الله مروی اعلام کرد که توصیه تمامی مراجع در دیدار با شورای عالی حوزه های علمیه توجه جدی به اخلاق بوده است.
آیت الله مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در آیین افتتاحیه طرح استاد راهنما که دوشنبه شب در ساختمان مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه واقع در میدان مفتح قم برگزار شد، طرح استاد راهنما را بخشی از طرح های هدایت تحصیلی حوزه های علمیه دانست و گفت: با مطالعه زندگی فضلای موفق حوزه های علمیه در آنها خصوصیاتی مشاهده می شود که هدایت تحصیلی نامیده می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: فضلای موفق حوزه علمیه افزون بر مطالعه فراوان از هدایت تحصیلی، اخلاقی و تربیتی برخوردار بوده اند که در صورت وجود این موارد، افراد با استعداد به توفیقات فراوانی دست پیدا خواهند کرد؛ استعداد فراوانی به دلیل محرومیت از این هویت ضایع شده است.

وی با بیان این که هدایت تحصیلی، اخلاقی و تربیتی در زمان های گذشته به واسطه ارتباط استاد با طلاب صورت می گرفته است، خاطرنشان کرد: امروزه وضعیت به گونه ای است که هدایت تحصلی نیازمند برنامه ریزی جدید و تفکر است که طرح استاد راهنما را می توان هدایت تحصیلی نامید.

آیت الله مروی وجود همت و اراده فراوان را لازمه موفقیت دانست و افزود: بزرگان حوزه علمیه موفقیت خود را مدیون همت هستند چنانچه امام سجاد(ع) نیز در دعاهای خود همت فراوان را از خداوند درخواست می کند؛ اگر به شخصی استعداد برتر گویند، تأثیری نخواهد داشت بلکه در صورتی به موفقیت خواهد رسید که دارای همت باشد.

وی با طرح سؤالی مبنی بر رابطه میان اخلاق و تحصیل اظهار داشت: از نظر فلسفی نمی توان برای آن رابطه ای مشخص کرد اما تجربه نشان داده است اگر فردی قصد استفاده از استاد و استعداد خود را داشته باشد باید به جهات اخلاقی نیز توجه کند؛ در دیدار شورای عالی حوزه های علمیه با مراجع توصیه تمامی آنها توجه جدی به مباحث اخلاقی بوده است./1324/پ202/ج

 

ارسال نظرات