۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۵۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

انسان زمانی بزرگ می شود که از وابستگی های دنیا دل بکند

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان گفت: انتظاری که ما دنبال آن هستیم همان وعده ای است که خدای متعال به رسول اکرم(ص) دادند مبنی بر این که روزی همه ادیان جهان موحّد می شوند و فقط یک دین در عالم وجود خواهد داشت و آن دین مبین اسلام است.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری سه شنبه شب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداخت و گفت: دین رسول خدا(ص) و دین مبین اسلام دین حق است و انتظار در این دین، پر فضیلت ترین اعمال است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: گاهی انسان خدای متعال را اختیار می کند و آن ها را پرستش می کند و گاهی هم بت و سنگ را انتخاب و آن ها را پرستش می کنند.

وی ادامه داد: افرادی که این چوب و سنگ را خدای خود قرار می دهند و دیگران را به پرستش آنها دعوت می کنند، هدفشان تسلط بر دیگران است؛ خدای متعال بر دین خود با کسی شوخی ندارد، همانطور که شیطان بعد از 6 هزار سال عبادت، عاقبتش آتش جهنم شد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: این بشارت بزرگی به انسان است که خداوند او را از بند اسارت آزاد کرده و او را مختار آفریده است؛ جن و انس آفریده شده اند که فقط عبادت خداوند را انجام دهند اما انسان می تواند با عبادت و گذر کردن از شیطان، از جن و انس هم بالاتر رود.

وی بیان داشت: انتظاری که ما دنبال آن هستیم همان وعده ای است که خدای متعال به رسول اکرم(ص) دادند مبنی بر این که روزی همه ادیان جهان موحّد می شوند و فقط یک دین در عالم وجود خواهد داشت و آن دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به ادیان مختلف در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: تمامی ادیان مختلف پس از ظهور دین مبین اسلام، منسوخ شدند و خدای متعال به پیامبر اسلام(ص) فرمودند که همه ادیان را به دین اسلام دعوت کن و با آن هایی که مخالفت می کنند قتال کنید تا یک دین واحد در زمین وجود داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بزرگ شدن انسان به سفید شدن مو و ریش نیست، تأکید کرد: انسان زمانی بزرگ می شود که از وابستگی های دنیایی دل بکند، همانند کودکی که پس از رسیدن به دوره نوجوانی، از عروسک های خود دل می کند.

وی درپایان تأکید کرد: انسان منتظر، به محقق شدن وعده الهی ایمان دارد و از هیچ اتفاقی که در این راه رخ دهد، هراس ندارد؛ انسان منتظر همه چیزش را وقف امام زمان(عج) خود می کند و پیروزی برای چنین گروهی قطعی خواهد بود./840/پ202/ج

ارسال نظرات