۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۷۵۵۶۵

احداث 13 باب خانه عالم در شهرستان بهبهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان با اشاره به احداث 13 باب خانه عالم در جهت تسهیل و حمایت از روحانیان مناطق روستایی و آسیب پذیر، گفت: 198 مسجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان بهبهان وجود دارد و از این تعداد 150 مسجد به صورت روزانه و هفتگی فعالیت می کنند.
خانه عالم

حجت الاسلام حمید برازش، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در جهت تسهیل و حمایت از روحانیان مناطق روستایی، 13 باب خانه عالم در مناطق آسیب پذیر، نیازمند و پرجمیعت احداث شده است، اظهار داشت: با این اقدام مشکل سکونت و دغدغه مهم روحانیان فعال برطرف شد.

وی با اشاره به این که 198 مسجد در مناطق شهری و روستایی شهرستان بهبهان وجود دارد و از این تعداد 150 مسجد به صورت روزانه و هفتگی فعالیت می کنند، ابراز داشت: در این مساجد برنامه های فرهنگی، اعتقادی و دینی برگزار می شود و این فعالیت نیز مورد حمایت سازمان تبلیغات اسلامی قرار می گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان با بیان این که 276 هیأت مذهبی و عزاداری در شهرستان فعال هستند که 35 هیأت برادران و 15 هیأت خواهران به صورت مستمر و هفتگی برنامه اجرا می کنند، ادامه داد: افزون بر برگزاری مراسم های مذهبی، شهادت و ولادت های ائمه اطهار(ع)، مناسبت های ملی، برنامه های مختلفی در زمینه های متنوع را برگزار و معمولا اداره تبلیغات اسلامی از این برنامه ها در حد توان و باتوجه به شاخص های ابلاغی حمایت می کند.

فعالیت 283 مداح اهل بیت(ع) در شهرستان بهبهان

حجت الاسلام برازش با اشاره به فعالیت 223 مداح برادر از میان 283 ذاکر اهل بیت(ع) در شهرستان بهبهان، افزود: باتوجه به تأثیرگذاری مسؤولان هیأت های مذهبی و عزاداری، مداحان و بانوان فرهیخته ویژه آنها دوره ها و کارگاه های آموزشی در جهت تغذیه فکری برگزار می شود.

این مقام مسؤول گفت: ویژه مداحان، مسؤولان هیأت ها و ائمه جماعات و مبلغان به ترتیب دوره و کارگاه های مقتل شناسی، مدیریت فرهنگی در هیأت های مذهبی و روش تربیت خانواده و تحکیم آن برگزار شده است.

وی با تأکید براین نکته که در زمینه آموزشی افزون بر فعالیت در سطح جامعه، اقداماتی در دبیرستان های شهرستان بهبهان صورت می گیرد، اذعان داشت: در ابتدای هر سال تحصیلی با مدیر مدراس آموزش و پرورش حومه شهر و مناطق آسیب پذیر هماهنگی های لازم صورت می گیرد تا مباحثی همچون گفتمان های دینی نظیر آسیب های اجتماعی، روابط دینی، مهارت های زندگی، ولایت فقیه، سبک زندگی اسلامی و تقویت اعتقادی و شبهه زدایی دینی، بررسی ابعاد شخصیتی پیامبر(ص) و معصومین(ع)، حجاب و عفاف، مهدویت، تحکیم خانواده با استفاده از اساتید توانمند تبیین شد.

تحصیل 140 نفر دانش آموز در 2 مدرسه متوسطه علوم و معارف اسلامی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بهبهان با اشاره به این که 2 مدرسه متوسطه علوم و معارف اسلامی وابسته به سازمان در شهرستان فعالیت می کنند که از لحاظ آموزشی زیرنظر آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: در این دو دبیرستان نزدیک به 140 نفر دانش آموزه که عموما از افراد نمره الف باتوجه به استعداد و نخبه بودن آن ها تحصیل می کنند.

حجت الاسلام برازش گفت: در حوزه امور قرآنی نزدیک به 13 خانه قرآن و مؤسسه علوم قرآنی در زمینه های روخوانی و روانخوانی، تفسیر، حفظ و تجوید به صورت فصلی یعنی شش ماهه اول و شش ماهه دوم فعالیت می کنند./302/9453/ب1

ارسال نظرات