۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۷۴۸۳۳
مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

سوق دادن نیات واقفان به سمت حوزه های علمیه ضروری است

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موقوفاتی که تاکنون برای حوزه ‌های علمیه انجام شده، زمینه ‌ساز خیرات زیادی شده است، گفت: به یقین رشد و پویایی همه جانبه مراکز دینی و حوزوی نیازمند توجه همگانی واقفان و خیران است.
حجت ‌الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختياری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهر کرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان که با هدف احیای موقوفات حوزوی صورت گرفت، اظهار کرد: به یقین برگزاری چنین نشستهای مشترکی نقش مهمی در راستای فراگیر شدن فرهنگ وقف در جامعه دارد.

وی تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای اجرای نیت واقفان درباره حوزه های علمیه را قابل تقدیر بیان و تأکید کرد: احیای موقوفات مرتبط با حوزه ها سبب خدمات دهی مناسب به طلاب علوم دینی و جذب بیشتر علاقه مندان به حوزه و در نتیجه گسترش روزافزون دین مبین اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه یک ضرورت به شمار می رود، گفت: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و این نیازمند همکاری حوزه های علمیه و مبلغان دینی است.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حوزه ‌های علمیه استان در مظلومیت به سر می ‌برند و درصد کمی از موقوفات را به خود اختصاص داده اند، گفت: به یقین باید برای رشد این درصد و تعداد موقوفات حوزه های علمیه وارد میدان عمل شویم و این نیازمند همدلی و همراهی است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کاربرد برخی از موقوفات قدیمی به دلیل نیت واقف، دچار مشکل است، تصریح کرد: به یقین یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور توجه به حوزه های علمیه است چراکه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه از طریق حوزه های علمیه و روحانیان صورت می گیرد.

حجت ‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه وابسته به هیچ دولتی نبوده و چشم به کمکهای دولتی ندارد، تصریح کرد: از این رو سوق دادن نیات واقفان به سمت حوزه های علمیه و توجه خیران به این مراکز دینی لازم و ضروری است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موقوفاتی که تاکنون برای حوزه ‌های علمیه انجام شده، زمینه ‌ساز خیرات زیادی شده است، ابراز کرد: به یقین رشد و پویایی همه جانبه مراکز دینی و حوزوی نیازمند توجه همگانی واقفان و خیران است.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات بسیار خوبی درباره شناسایی و احیای موقوفات مربوط به حوزه های علمیه در این استان صورت گرفته است، ادامه داد: عزم مدیریت حوزه و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه استان احیای دقیق این موقوفات است.

این مقام مسؤول به روز رسانی موقوفات حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: به یقین اگر همت همگانی صورت گیرد وقف بهترین منبع پایدار برای تأمین منابع مالی حوزه های علمیه خواهد بود./202/9457/ب1

ارسال نظرات