۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۸۲۱
آیت الله مجتهد شبستری:

عده ای بعد از عهدشکنی های آشکارِ آمریکا، باز هم عبرت نگرفته اند

امام جمه تبریز با بیان اینکه عده ای بعد از عهدشکنی های آشکارِ آمریکا، باز هم دست بردار نیستند، گفت: برجام به آن وضعیت تبدیل و نقض آشکار انجام شد اما باز هم توجیه می کنند، رهبر معظم انقلاب اگر از اول مانع می شدند، بهانه دست آقایان می افتاد، اما امروز نتیجه اعتماد بر آمریکا مشخص شد و باید از نیمه راه پرمخاطره و خسران آفرین بازگشت.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی فرهنگی در بین امام جمعه تبریز، اظهار داشت: در داخل کشور عده ای در ظاهر از امام (ره)، مقام معظم رهبری و انقلابی بودنشان دم می زنند اما در باطن چیزی از اهداف امام(ره) نفهمیده اند.

وی با بیان اینکه دلسوزان فرهنگی باید از هر راهی که دشمن وارد می شود در برابر انها بایستند، ابراز داشت: در صدر اسلام بسیار بودند افرادی مانند حجر بن عدی که تحت فشار معاویه هیچگاه از راه ولایت خارج نشدند، در عین حال، طلحه و زبیرهایی نیز بودند که در صدر نهضت بسیار فداکار بودند اما وقتی مسأله پست و مقام مطرح شد قافله را باختند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه طلحه و زبیر حضرت علی(ع) را تحمل نکردند چرا که اهل دیانت و عدالت بود و اهل تبعیض و حقوقهای نجومی نبود، گفت: آیا زندگی برخی مسؤولان ما مانند زندگی امام و رهبری است؟ امروز برخی از مسؤولان ما دچار تجملات شده و برخی نیز اهل حقوقهای نجومی هستند.

وی با اشاره به برخی سخنرانی ها و قدیس سازی از افراد و ملحد نامیدن منتقدان، تصریح کرد: این کارها صحیح نیست؛ در مجالس، سخنرانان باید عفت کلام داشته باشند و همه جناحها بر واقع گویی تکیه کنند، این گونه رفتارها و سخنان مناسب کشور اسلامی و امت اسلامی نیست.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: سرنوشت جداکنندگان از راه ولایت را تبیین کنید، از ملی مذهبی ها گرفته تا جریانها و گروه های معاند انقلاب باید برای مردم تبیین گردد، نفاق جدید و نفاق قدیم برای مردم تبیین شود، سرانجام نفاق قدیم مشخص شد اما نفاق جدید همچنان مشغول کار و درحال بزک کردن آمریکا است.

وی با بیان اینکه عده ای بعد از عهدشکنی های آشکارِ آمریکا، باز هم دست بردار نیستند، ابراز داشت: برجام به آن وضعیت تبدیل شد و نقض آشکار انجام گردید اما باز هم توجیه می کنند، مقام معظم رهبری اگر از اول مانع می شدند، بهانه دست آقایان می افتاد، اما امروز نتیجه اعتماد بر آمریکا مشخص شد و باید از نیمه راه پرمخاطره و خسران آفرین بازگشت./854/202/ب2

ارسال نظرات