۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۴۵۲۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری نشست نماز ویژه دانش آموزان شهرستان لالی، برگزاری سی امین سالگرد شهید اسماعیل دقایقی فر، برگزاری نخستین سالگرد شهادت جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس و برگزاری طرح ضیافت اندیشه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه پیام نور استان خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خدامراد نجفی‌حاجی‌ور، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی از برگزاری نشست نماز ویژه دانش آموزان این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان لالی شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکصد دانش‌آموز پسر در نشست نماز ویژه دانش آموزان حضور پیدا کردند، اظهار داشت: این نشست در سالن الغدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لالی برگزار و حجت‌الاسلام عسکر مهدوی‌کیا به سخنرانی پرداخت.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی با اشاره به این که پس از این همایش کارگاه آموزش عملی نماز نیز ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، افزود: این نشست‌ با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لالی و اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

برگزاری سی امین سالگرد شهید اسماعیل دقایقی فر

بنابراین گزارش، سی‌امین سالگرد شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر ۹ بدر و بنیان‌گذار و اولین فرمانده سپاه شهرستان امیدیه شد.

بنابراین گزارش، این مراسم شامگاه سه شنبه ۲۸ دی‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی یکی از همرزمان شهید اسماعیل دقایقی در مسجد جامع قدس امیدیه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، اسماعیل دقایقی سرانجام در ۲۸ دی ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای ۵ هنگام مأموریت شناسایی، مورد اصابت بمباران هواپیماهای عراق قرار گرفت و در شلمچه به شهادت رسید.

برگزاری نخستین سالگرد شهادت جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس

براساس این گزارش، به مناسبت نخستین سالگرد شهادت جانباز 70 درصد دوران هشت سال دفاع مقدس شهید احمد مکوندی آئین بزرگداشتی در هفتگل برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنج‌شنبه 30 دی ماه سال جاری از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 12 ادامه دارد؛ در این مراسم اقشار مختلفی از مردم، جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و جوانان حضور خواهند داشت.

گفتنی است، نخستین سالگرد شهادت جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس شهید احمد مکوندی در کنار مزار این شهید در روستای جارود هفتگل واقع در کیلومتر 17 جاده مسجدسلیمان برگزار می شود.

برگزاری طرح ضیافت اندیشه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه پیام نور استان خوزستان

براساس این گزارش، طرح ضیافت اندیشه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان خوزستان از ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه برگزار می‌شود.

این طرح در قالب دوره‌های اخلاق علمی و حرفه‌ای و اصول تعلیم و تربیت اسلامی سطح ۲ با تدریس حسین سرو قامت با موضوعاتی همچون فلسفه اخلاق، انواع فرهنگ‌های اخلاقی، فرهنگ اخلاقی اسلامی، نهادینه‌سازی اخلاق و نقش اخلاقی استاد در تربیت دانشجو اجرا می‌شود.

همچنین تناسب وظایف متعلم و متربی با ظرفیت و استعداد آن‌ها و با اهداف، شرایط، امکانات و محدودیت‌ها، پرهیز از سهل‌انگاری و سخت‌گیری در تکلیف، اجرای عدالت در ارزیابی‌ها، پاداش‌ها و تنبیهات و مسامحه و چشم‌پوشی از خطاها به‌ تناسب ظرفیت و موقعیت متعلم و مربی از دیگر عناوین این دوره دانش‌افزایی است.

گفتنی است، هم‌اکنون ۲ دوره از دوره‌های مصوب طرح ضیافت اندیشه زیر نظر مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ویژه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه پیام نور استان در حال برگزاری است./303/9453/ب1

ارسال نظرات