۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۴۲۱۱
با سخنرانی آیت الله حیدری؛

مراسم گرامیداشت چهارشنبه سیاه در اهواز برگزار شد

مراسم سی و هشتمین سالگرد 27 دی ماه 1357 معروف به چهارشنبه سیاه روز حماسه مردم اهواز با سخنرانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و حضور مردم ولایتمدار خوزستان در حسینیه اعظم برگزار شد.
مراسم گرامیداشت چهارشنبه سیاه در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم سی و هشتمین سالگرد 27 دی ماه 1357 معروف به چهارشنبه سیاه اهواز روز حماسه مردم اهواز پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مردم ولایتمدار خوزستان در حسینیه اعظم برگزار شد.

براساس این گزارش، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 27 دی ماه 1357 نخست با قرائت آیاتی چند ازکلام الله مجید آغاز شد و در ادامه آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مردم و علمای اهواز در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: اوج تظاهرات مردم اهواز در چهلم شهدای تبریز تجلی یافت و در این خصوص یک جوان اهوازی به نام کتانباف به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.

وی با اشاره به چهار شنبه سیاه اهواز و اینکه مردم اهواز در 26 دی ماه همزمان با فرار شاه به خیابان آمدند و شادی خود را ابراز کردند، اظهار داشت: در این روز مأموران شاهنشهای برای انتقام و جلوگیری از گسترش تظاهرات در 27 دی ماه با حمله به حسینیه اعظم 22 نفر را شهید و حدود 80 نفر را زخمی کردند.

در ادامه گزارش، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: 27 دی سالروز حرکت انقلابی و بابصیرت مردم ولایتمدار و فهیم اهواز است که منجر به اعلام انزجار از حکومت طاغوت و حمایت و همراهی با مرجعیت تشیع و امامت امام راحل(ره) و انقلابی گردید.

وی با گرامی داشتن چهارشنبه سیاه اهواز، اظهار داشت: این چنین روزی حرکتی انقلابی و دینی برای مردم خوزستان و اهوازی است که در همه صحنه های انقلاب اسلامی  نقشی بی بدیل، کم نظیر و اثرگذار دارند و بصیرت انقلابی آنها سبب شد تا امام راحل(ره) عبارت «مردم خوزستان دِین خود را به اسلام ادا کردند» را بیان کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که امسال برای نخستین بار در راستای گرامی داشت چنین روز تاریخی مراسم مذکور برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله خزعلی از روحانیون انقلابی و مروجان اندیشه امیرمؤمنان(ع) است که در 27 دی ماه سال 57 با سخنان روشنگرانه در تبیین اهداف انقلاب اسلامی در خوزستان نقش محوری داشت.

گفتنی است، در بخشی از این مراسم از خانواده های شهدای چهارشنبه سیاه اهواز از جمله محمدرضا خوانساری، عظیم ذاکر زاده، سهیل منشی زاده، یارعلی قنبر زاده، رحیم قنواتی نژاد و دیگر شهیدان تقدیر و تشکر به عمل آمد./9453/202/ب3

ارسال نظرات