۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۴۲۰۵
رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

مصلحت اندیشی و ترجیح منافع ملی گزینه مناسب عمل در انتخابات آینده است

رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین گفت: لازم است اصولگرایان و نیروهای ارزشی در انتخابات پیش رو منافع ملی را بر منافع شخصی، حزبی و گروهی ترجیح دهند و با کنار گذاشتن حب و بغضها، مصلحت اسلام، نظام و کشور را مورد توجه قرار دهند، زیرا مصلحت اندیشی در این زمینه بسیار راه گشا است.
حجت الاسلام محمد تقی بهبودی

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی، رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تاکید بر ترجیح منافع ملی به منافع شخصی در انتخابات پیش رو گفت: لازم است اصولگرایان و نیروهای ارزشی در انتخابات پیش رو منافع ملی را بر منافع شخصی،‌ حزبی و گروهی ترجیح دهند و با کنار گذاشتن حب و بغضها، مصلحت اسلام، نظام و کشور را مورد توجه قرار دهند، زیرا مصلحت اندیشی در این زمینه بسیار راه گشا است.

وی سپس با اشاره به الزامات وحدت اصولگرایان گفت: پایبندی و تعهد به اصولی که تمام اصولگرایان به آن معتقد هستند، می‌تواند مهمترین محور وحدت میان اصولگرایان باشد، که این اصول را رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام بهبودی در ادامه به بیان اصول اساسی اصولگرایان از دید رهبر معظم انقلاب پرداخت و عنوان کرد: بر اساس بیان رهبر معظم انقلاب ۴ اصل وجود دارد که افراد و جریانهای گوناگون با اعتقاد و پایبندی به آنها جزء اصولگرایان خواهند بود، که اسلام، قانون اساسی، سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی و پذیرش امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این نظام  این چهار اصل را تشکیل می‌دهند و اگر با دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرند موضوعهای گوناگون دیگر مانند اصل ولایت فقیه نیز از آنها قابل اتخاذ است.

وی هوای نفس را از جمله موانع وحدت دانست و ابراز داشت: پیروی از هوای نفس و فکر کردن به منافع شخصی مهم ترین مانع وحدت به شمار می‌آید، نفس اماره همواره انسان را به بدی، زشتی و کارهای خلاف عقل و شرع فرمان می‌دهد، بنابراین پیروی از آن،‌ افراد را از وحدت دور می‌سازد.

رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین در پایان گفت: در زمینه انتخابات و وحدت، اصولگرایان می‌توانتد با الگو قرار دادن رهبری و در نظر گرفتن خدا، صلاح کشور و نظام به موفقیت دست یابند و پیروی و انجام همین نکته بهترین و خداپسندانه‌ترین شیوه است./۹۵۵/303/ب3

 

ارسال نظرات