۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۹۵۳
نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری؛

از تبيين زندگي شهيد نواب صفوي تا تبیین سیره آيت الله موسوي اردبيلي

تبيين زندگي شهيد نواب صفوي در برنامه «شاهد»، آغاز پخش تفسير سوره مباركه «زمر» در برنامه «بر کرانه نور»، بررسی زندگي آيت الله موسوي اردبيلي در برنامه «حيات طيبه» و بررسی جايگاه صفت امانتداري در برنامه «صبح روشن» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين زندگي شهيد سيد مجتبي نواب صفوي در برنامه شاهد، آغاز پخش تفسير سوره مباركه «زمر» در برنامه «بر کرانه نور»، بررسی زندگي آيت الله موسوي اردبيلي در برنامه «حيات طيبه»، تبیین ديدگاه اسلام نسبت به شوخي‌ در برنامه «از دين مي‌پرسم»، بررسی اهميت و جايگاه صفت امانتداري در برنامه «صبح روشن» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.

تبيين زندگي شهيد سيد مجتبي نواب صفوي در برنامه «شاهد»

ضرورت زنده نگه‌داشتن ياد و نام شهدا و ارائه الگو به نسل جديد برنامه سازان اين رسانه ديني را بر آن داشت كه به تهيه برنامه «شاهد» همت گمارند.

«شاهد» كه با هدف تبيين پيام و مرام شهدا، تكريم مقام شهدا و فرهنگ شهادت و معرفي شهداي انقلاب و جنگ تحميلي طراحي و توليد شده از 25 دي 95 در 6 برنامه به تبيين زندگي شهيد نواب صفوي مي‌پردازد .

سيد مجتبي نواب صفوي از روحانيون مبارز و رهبر جمعيت «فدایيان اسلام» ،و از پيشتازان مبارزات اسلامي و مكتبي بر ضد رژيم شاهنشاهي و استعماربود  كه طي حكمي از سوي حكومت شاه به اعدام محكوم و در بامداد 27 دي 1334 به فيض شهادت نائل گشت.

«شاهد» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه كنندگي محمد حسين آزما و اجراي عباسعلي توفيقي هر روز از ساعت 12:25 به روي آنتن مي رود.

آغاز پخش تفسير سوره مباركه «زمر» در برنامه «بر کرانه نور»

مفسر فرزانه حضرت آيت الله جوادي آملي در برنامه«بركرانه نور» به بيان شأن نزول سوره مباركه زمر می‌پردازد.

برنامه «بركرانه نور» كه به پخش درس تفسير مفسر بزرگ قرآن كريم حضرت آيت الله جوادي آملي اختصاص دارد از دوشنبه  27 دي 95 به تفسير سوره مباركه زمر خواهد پرداخت.

آيت الله جوادي آملي در اولين برنامه از تفسير اين سوره مباركه ضمن معرفي اجمالي سوره مباركه زمر و بيان شأن نزول آن، آيات نوراني اول تا چهارم اين سوره مباركه را شرح و تفسير خواهد کرد.

 «بركرانه نور» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به سردبير تهيه كنندگي علي برخورداري روزهاي شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:00 بامداد از راديو معارف پخش و همان روز از ساعت 21:15 بازپخش مي‌شود.

زندگي آيت الله موسوي اردبيلي در برنامه «حيات طيبه» بررسی می‌شود

راديو معارف در برنامه «حيات طيبه» به زواياي زندگي علمي و عملي مرحوم آيت الله سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي می‌پردازد.

برنامه «حيات طيبه» كه با هدف معرفي و تكريم علماي شيعه و گسترش و ترويج سنت‌هاي اخلاقي و منش بزرگان دين و اخلاق از راديو معارف پخش مي‌شود، با گراميداشت ياد و نام فقيه وارسته آيت الله موسوي اردبيلي، ابعاد شخصيت و زواياي زندگي آن بزرگوار را مرور مي‌كند.

اين عالم بزرگوار پس از انقلاب اسلامي مسئوليت هاي عالي قضايي را بر عهده داشت و پس از شهادت شهيد بهشتي از سال 60 تا 68 رياست ديوان عالي كشور را بر عهده داشته كه عالي ترين مقام قضايي كشورمان محسوب مي شد

آيت الله سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي 3 آذر 95 در سن 91 سالگي دعوت حق را لبيك و دار فاني را وداع گفت.

«حيات طيبه» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري امير عباس خاقاني و اجراي سيد حميد حسيني روزهاي يكشنبه ساعت 15:30 از آنتن راديو معارف شد.

تبیین ديدگاه اسلام نسبت به شوخي‌هاي دروغي در برنامه «از دين مي‌پرسم»

راديو معارف در برنامه از دين مي پرسم نگاه دين نسبت به شوخي هاي دروغي را بيان مي‌كند.

برنامه « ازدين مي پرسم» با نگاه به دو منبع ارزشمند و جامع قرآن و حديث، مصاديق امر به معرف و نهي از منكر را طرح و بررسي مي كند.

اين برنامه مورخ26 دي 95 با كارشناسي حجت الاسلام والمسلمين علي قمي بر محور آيات قرآن كريم و احاديث موثق و متواتر معصومين عليهم السلام ابعاد فردي و اجتماعي دروغ هايي كه به شوخي در بين افراد بيان مي شود را بيان كرده و به پرسش هاي مخاطبان دراين باره پاسخ مي دهد.

«از دين مي پرسم» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري سيد روح الله شجاعي روزهاي يكشنبه ساعت 13:40 تقديم شنوندگان راديو معارف ميشود.

تبیین تاثير توكل بر خداوند در كارها در برنامه «به رنگ خدا» 

برنامه «به رنگ خدا»  با محوريت موضوع «حركت و عزم همراه با توكل بر خداوند» از راديو معارف پخش مي شود.

برنامه «به رنگ خدا» از 25 دي ماه 95 به مدت يك هفته با كارشناسي حجت الاسلام مهدي هادي  و محوريت آيه 36 سوره مباركه زمز به تبيين «توكل بر خدا راهي مطمئن براي عزم و حركت» می‌پردازد.

به فرموده خداوند در اين آيه «أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ» آيا خداوند براي بنده اش كافي نيست.

«به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به سردبيري و تهيه كنندگي سيد احمد محمودي اجراي حميد سوري شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:5 از راديو معارف موج اف ام رديف 96 پخش مي‌شود.

اهميت و جايگاه صفت پسنديده امانتداري در برنامه «صبح روشن»

راديو معارف در برنامه «صبح روشن» اهميت و جايگاه صفت پسنديده امانتداري را بررسي مي كند.

برنامه زنده«صبح روشن« با كارشناسي حجت الاسلام سعيدي از 25 دي 95به مدت سه روزبا موضوع امانتداري به روي آنتن مي‌رود.

همچنين تبيين  امانت داري و اهميت فردي و اجتماعي آن  ، آسيبهاي خيانت در امانت و راهكارهاي ترويج صفت خوب امانتداري در بين افراد از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«صبح روشن» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه به تهيه كنندگي محمدحسن جلالي و اجراي رضا هدايت فر، شنبه تا دوشنبه ساعت 9:00 از راديو معارف پخش مي‌شود./998/303/ب3

ارسال نظرات