۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۷۳۷۴۰
معاون تهذیب حوزه علمیه صحنه مطرح کرد؛

توجه به توان داخلی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان صحنه با اشاره به اینکه توان داخلی زمینه ساز شکوفایی اقتصاد است, گفت: اقتصاد کشور باید از وابستگی به خارج رها شده و با تکیه بر نیروی انسانی داخلی گام های خود را استوار بردارد.
حجت الاسلام محسن کرمی

حجت الاسلام محسن کرمی, معاون تهذیب حوزه علمیه  شهرستان صحنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب, ابراز داشت: اقتصاد کشور باید از وابستگی به خارج رها شده و با تکیه بر نیروی انسانی داخلی گام های خود را استوار بردارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان صحنه خاطرنشان کرد: اقتصادی که تکیه بر ظرفیتهای درونی داشته و از داخل کشور می جوشد و وابستگی ما را به کشور های دیگر به حداقل می رساند قطعأ سبب تحول وضعیت معیشت مردم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از واردات بی رویه، مدیریت و نظارت دقیق بر واردات و صادرات کشور و همچنین به حرکت درآوردن چرخ تولید و رونق در بازار است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه می توان اقتصاد کشور را ارتقا بخشید, بیان داشت: کلید حل مشکلات اقتصادی باور به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروی داخلی به ویژه اقشار جوان کشور است.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک تفکر و اندیشه ثابت شده در دنیا است، در سالهای دفاع مقدس تجربه بسیار خوبی از اقتصاد مقاومتی به دست آمد، اکنون که دشمن بر مسأله اقتصاد ما دست گذاشته تنها راه خارج شدن از این بن بست بکار گیری اقتصاد مقاومتی است.

این مسؤول در ادامه افزود: ایجاد اشتغال به واسطه مشاغل خرد و کارگاه های کوچک لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و نقش مهمی در رفع معضل بیکاری جوانان دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه شهرستان صحنه یادآور شد: یکی از ریشه های مهم بزهکاری و کج روی افراد جامعه به ویژه جوانان که بیشترین هجمه های دشمن به سوی آنها است بیکاری و فقر و نا امیدی است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: با برنامه ریزی دقیق نسبت به اشتغال در جامعه و در قالب مشاغل خرد و کارگاه های زودبازده کوچک می توان از بروز مشکلات و معضلات اقتصادی جلوگیری کرد و البته همت و تلاش خالصانه مسؤولان کشور را به دنبال دارد.

وی در پایان خواستار تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در جامعه از سوی طلاب شد و گفت: عملیاتی ساختن مطالبات و دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب قطعأ گره گشا و حلال مشکلات نظام است در نتیجه طلاب بیانات رهبری را در جامعه تبیین و اطلاع رسانی کنند./857/302/ب2

ارسال نظرات